اخبار محرمانه
ابلاغ پروژه های تکراری اقتصاد مقاومتی؛ این بار با برچسب 1398!
يکشنبه 5 خرداد 1398 - 16:56:15
اخبار محرمانه - خراسان / معاون اول رئیس جمهور که رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی هم هست، مطابق روال هر سال، فهرستی تحت عنوان پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی منتشر و به دستگاه ها ابلاغ کرده است که نگاهی به آن و مقایسه با فهرست سال های قبل نشان می دهد بسیاری از موارد تکراری است و بدون ارائه هیچ گونه گزارشی از عملکرد سال های قبل این گونه ابلاغیه ها، مجدد ابلاغ شده است! مثلا هیچ گزارش رسمی درباره طرح قدیمی نظام جامع مالیاتی، یا اصلاح نظام بانکی یا پروژه پالایشگاهی سیراف که سال ها مطرح بوده است و جزو طرح های اولویت دار هم ابلاغ می شود، وجود ندارد.
این در حالی است که در یک نظام صحیح سیاست گذاری، بازخواست و پیگیری طرح های پیشین بر بازابلاغ طرح های جدید یا تکرار همان ها اولویت دارد. نکته مهم دیگر این است که هم اکنون مدت هاست خبری از تشکیل جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی منتشر نشده است و معلوم نیست با ایجاد شورای عالی هماهنگی اقتصادی، جایگاه این نهاد کجاست؟
گفتنی است از سال 1396 در اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد فهرستی تحت عنوان پروژه های اولویت دار ابلاغ می شود که در متن آن بر لزوم ارائه گزارش پیشرفت پروژه به دبیرخانه این ستاد و رئیس آن تاکید می شود، اما تاکنون هیچ گزارش عمومی درباره پیشرفت این پروژه ها منتشر نشده است. تکرار برخی پروژه ها در سال های متوالی نشان می دهد که کارایی این ابلاغیه های ستاد فرماندهی، بدون نظارت و بازخواست و همچنین ارائه عمومی گزارش عملکردها، بسیار کم است. مثلا مشخص نیست وضعیت تکلیف وزارت راه برای ساخت و تحویل 150 هزار مسکن مهر یا توسعه فاز 11 پارس جنوبی توسط وزارت نفت یا طرح ملی فقرزداییِ سازمان برنامه در سال 97چه شده است؟ نکته موردانتقاد دیگر این است که در سال 96 پروژه های ابلاغی دارای اعداد و ارقامی صریح درباره عملکرد بود اما طی امسال به ذکر عناوین اکتفا شده است. مثلا در سال 96 وزارت جهاد کشاورزی مکلف به توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در 250 هزار هکتار بود اما این وزارتخانه صرفا مکلف به مواردی چون توسعه سامانه های نوین آبیاری یا توسعه گیاهان دارویی شده است!

http://www.SecretNews.ir/fa/News/104827/ابلاغ-پروژه-های-تکراری-اقتصاد-مقاومتی؛-این-بار-با-برچسب-1398!
بستن   چاپ