اخبار محرمانه
گزینه‌های جایگزین «اف-35» برای ترکیه؛ «جی-31» و «سوخو-57»
سه شنبه 21 خرداد 1398 - 22:40:20
اخبار محرمانه - فارس / رسانه‌های ترکیه از احتمال خرید جنگنده‌های پیشرفته نسل پنجم ساخت «چین» و «روسیه» که مقرون به صرفه‌تر از «اف-35» ساخت آمریکا هستند، خبر دادند.
به دنبال تنش بین ترکیه و آمریکا بر سر خرید سامانه دفاع موشکی «اس-400» ساخت روسیه و تهدید آمریکا در زمینه توقف ارسال جنگنده‌های «اف-35»، به نظر می‌رسد که اینک آنکارا گزینه‌های جایگزین را مشخص کرده است.
روزنامه «ینی شفق» نزدیک به حزب حاکم ترکیه یکشنبه در این زمینه نوشت که ترکیه قصد دارد در صورت لغو ارسال اف-35، جنگنده‌های «جی-31» ساخت چین و «سوخو-57» ساخت روسیه را خریداری کند.
این روزنامه در این گزارش با اشاره به وجود گزینه‌های موجود در صورت لغو پروژه خرید اف-35 نوشت: «ترکیه نیروی هوایی خود را با افزایش میزان نگهداری و تعمیر هواپیماهای موجود حفظ می‌کند و در عین حال تلاش‌ها جهت تولید جنگنده‌های بومی را افزایش می‌دهد.»
بر اساس این گزارش، خرید اس-400 در حالی روابط آنکارا و واشنگتن را دچار تنش کرده که ترکیه در سال 2017 قراردادی را با روسیه برای خرید اس-400 منعقد کرد. سامانه‌ پدافند موشکی اس-400 ساخت روسیه، جزء پیشرفته‌ترین سامانه‌ها در نوع خود است و توانایی حمل و شلیک سه نوع موشک مختلف را دارد و می‌تواند اهداف متنوعی شامل موشک‌های بالستیک قاره‌پیما، موشک‌های کروز و جنگنده‌های رادار گریز را هدف قرار دهد. شبکه راداری و شناسایی این سامانه می‌تواند همزمان 300 هدف را شناسایی کرده و با آن‌ها درگیر شود. سقف ارتفاع پوشش هوایی این سامانه، 27 کیلومتر است.
آخرین اخبار حکایت از آن دارد که رئیس شرکت روسی «روستک» اعلام کرده آموزش به‌کارگیری سامانه موشکی موشکی اس- 400 به متخصصان ترکیه پایان یافته است.
ینی شفق در ادامه نوشت که از جمله گزینه‌های موجود نشستن بر میز مذاکره با روسیه برای خرید هواپیماهای نظامی ساخت این کشور است و خرید سوخو-57 ساخت روسیه و نیز جنگنده جی-31 ساخت چین در دست بررسی قرار دارد و این گزینه‌ها در قیاس با اف-35 مقرون به صرفه‌تر نیز هستند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/115748/گزینه‌های-جایگزین-«اف-35»-برای-ترکیه؛-«جی-31»-و-«سوخو-57»
بستن   چاپ