اخبار محرمانه
جدیدترین جنایت «شیخ وحشت» سعودی
سه شنبه 21 خرداد 1398 - 23:51:22
اخبار محرمانه - مهر / پرتیراژترین روزنامه آلمان از آغاز موج اعتراضی سراسری به اعدام یک نوجوان 13 ساله توسط دستگاه قضایی سعودی و به دستور «محمد بن سلمان» خبر داد.
روزنامه بیلد آلمان نوشت: «شیخ وحشت» عربستان سعودی (محمد بن سلمان) در جدیدترین اقدام جنایتکارانه خود دستور اعدام یک نوجوان را که به اتهام شرکت در تظاهرات ضددولتی به زندان افتاده، صادر کرده است.
این اقدام با موجی از اعتراضات بین المللی همراه شده است به طوری که سازمان عفو بین الملل ضمن محکوم کردن این جنایت، خواهان پیوستن فعالان حقوق بشری به این پویش شده است.
در ادامه این گزارش آمده است: این نخستین بار نیست که رژیم سعودی یک نواجوان را اعدام می‌کند. بنا بر گزارش صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) رژیم «عصرحجری» سعودی در ماه آوریل 23 جوان و نوجوان را به جوخه‌های اعدام سپرده است.
عفو بین الملل ضمن مخالفت با ادامه این روند، خواهان توقف اعدام «مرتجی قریریص» شده است. وی در سال 2011 و در حالی که تنها 10 سال داشته، در حرکتی اعتراضی در شهر عوامیه در شرق عربستان در حرکت اعتراضی دوچرخه سواری علیه حکومت سعودی شرکت داشت. حکومت سعودی این اقدام او را تروریستی توصیف کرده است!
در همین رابطه «لین معلوف» مدیر بخش خاورمیانه‌ای سازمان عفو بین الملل در این باره اعلام کرد: هولناک است که مرتجی به خاطر مشارکت در اعتراضات هنگامی که فقط 10 سال داشته است، اعدام شود. شکی نیست که مقامات سعودی برای سرکوب مخالفان حاضرند که دست به هر کاری از جمله اعدام فردی که در زمان بازداشت کودک بوده است هم بزنند.
روزنامه آلمانی در ادامه این مطلب به اعتراضات مقامات سازمان ملل علیه اعدام نوجوانان در عربستان اشاره کرده و می‌افزاید: در اثر این اعتراضات «رژیم سفاک» سعودی در اواخر سال 2018 ناچار شد اجرای حکم اعدام 6 نوجوان را متوقف کند.
شایان ذکر است که مقامات سعودی اردیبهشت امسال نیز 37 شهروند را که بیشتر آنان را شیعیان قطیف تشکیل می‌دادند، اعدام کرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/115787/جدیدترین-جنایت-«شیخ-وحشت»-سعودی
بستن   چاپ