اخبار محرمانه
پیام تسلیت ولایتی به مناسبت درگذشت یک مرجع تقلید
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 13:32:24
اخبار محرمانه - فارس / دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی، در پیامی درگذشت حضرت آیت الله حاج شیخ قربانعلی محقق کابلی از مرجع عظام تقلید در افغانستان را تسلیت گفت.
علی اکبر ولایتی، دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی، در پیامی درگذشت حضرت آیت الله حاج شیخ قربانعلی محقق کابلی از مرجع عظام تقلید در افغانستان را تسلیت گفت.
متن پیام دکتر ولایتی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و اناالیه راجعون
قال رسول الله (ص) : «اذا مات العالم الفقیه ثلم الاسلام ثلمه لایسدها شیء الی یوم القیامه»
خبر درگذشت فقیه فقید حضرت آیت الله حاج شیخ قربانعلی محقق کابلی (ره) استاد و معلم برجسته اخلاق ، فقیه عالیقدر و مرجع عظیم الشأن شیعیان موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.
این عالم ربانی از افتخارات حوزه های علمیه ایران و افغانستان، عمر با برکت خویش را در راه اعتلای نام بلند اسلام و آموزه های دینی و اسلامی سپری نمود و پس از سال ها مجاهدت، تحصیل و تعلم مجدانه به ملکوت اعلی پیوست.
آیت الله العظمی محقق کابلی فقیهی فرزانه، عالمی وارسته و زاهدی پارسا بود که علاوه بر الگوی اخلاقی و علمی، در کنار تدریس، تألیف، تحقیق و تربیت شاگردان توانمند، به راه اندازی و تأسیس مراکز متعدد دینی، فرهنگی، تحقیقاتی و مساجد بی شماری همت گمارد و در دوران جهاد مردم افغانستان در سطوح رهبری مبارزات مردم افغانستان قرار داشت و در کنار مبارزات سیاسی، خدمات اجتماعی و تأثیرگذاری را بر جای نهاد.
مرحوم آیت الله محقق کابلی از محضر بزرگانی همچون شیخ کاظم تبریزی، سید عبدالحسین رشتی، شیخ عباس قوچانی، حضرت امام خمینی (ره) و آیت الله العظمی خویی(ره) در نجف اشرف، بهره جست و سال های متمادی به تبلیغ دین و تربیت شاگردانی ارزشمند در کنار مبارزات سیاسی و جهادی خود پرداخت و به عنوان مرجعی از بین شیعیان افغانستان، نماد خودآگاهی، دانش و خودباوری مردم افغانستان در حوزه علوم دینی و مرجعیت مذهبی گردید.
اینجانب این مصیبت بزرگ را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، مراجع عظام تقلید، مردم نجیب و متدین افغانستان، حوزه های علمیه، علماء، طلاب، شاگردان، علاقه مندان و بیت معظم له تسلیت و تعزیت عرض نموده، صبر و اجر آرزومندم و برای آن عالم فرزانه و فقید جلیل القدر رحمت واسعه الهی از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/115910/پیام-تسلیت-ولایتی-به-مناسبت-درگذشت-یک-مرجع-تقلید
بستن   چاپ