اخبار محرمانه
تمسخر ترامپ در تلویزیون روسیه
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 14:41:24
اخبار محرمانه - فارس / مجری ارشد تلویزیون دولتی روسیه در برنامه‌ای به تمسخر رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت و گفت کسی که خود را استاد معامله توصیف می‌کند، در دوران ریاست‌جمهوری‌اش هیچ توافق موفقی نداشته است.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا حتی پیش از ورود به کاخ سفید خود را معامله‌گری موفق توصیف می‌کرد که می‌تواند هر مذاکره‌ای را با امتیازگیری حداکثری و امتیازدهی حداقلی به پایان برساند. حالا اما با گذشت بیش از دو سال از ریاست‌جمهوری او، ناکامی‌های ترامپ در عرصه دیپلماسی و مذاکرات سیاسی بی‌نتیجه او با کشورهای مختلف به سوژه تمسخر تلویزیون دولتی روسیه تبدیل شده است.
«دمیتری کیسلیوف» مجری ارشد تلویزیون روسیه که به داشتن لحنی کنایه‌آمیز معروف است، این هفته در برنامه‌اش با موضوع سیاست خارجی جهان، ترامپ را رئیس‌جمهوری توصیف کرد که درباره توانمندی‌های مذاکراتی‌اش بلوف می‌زند.
وی در این برنامه می‌گوید: «الان نزدیک به سه سال است که ترامپ به ریاست‌جمهوری برگزیده شده است، اما به نظر می‌رسد این تاجر ذاتی، نتوانسته به یک دولتمرد تبدیل شود. وقتی بحث آداب دیپلماتیک در میان باشد، ترامپ مثل یک ماهی است که از آب بیرون مانده است و عادت دارد که مدام درباره توانمندی‌اش در معامله، صحبت کند. خوب، البته او حتی یک کتاب کامل با عنوان "هنر معامله" نوشته است.»
کیسلیوف افزود: «اما نتیجه‌ ریاست‌جمهوری این "استاد معامله" چه بوده؟ تا الان، تعداد زیادی توافقِ نابودشده... از جمله توافق‌های بین‌المللی در زمینه تغییرات اقلیمی، تجارت یا امنیت. مثلا از بین بردن پیمان روسی-آمریکایی موشک‌های میان‌برد یا توافق هسته‌ای با ایران. خنده‌دار است، ترامپ حتی یک توافق موفق انجام نداده است، البته شاید به جز فروش محموله بزرگ تسلیحاتی به عربستان سعودی، که البته آن هم تاییدی بر صحبت‌های ماست، اینکه ترامپ هنوز هم دارد تجارت می‌کند.»
این تحلیلگر روس با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ در نشست خبری با «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس، ادامه داد: «او فقط در مورد معامله کردن صحبت می‌کند، اما در عمل معامله نمی‌کند. او حتی قول داده با "ترزا می" که در حال استعفاست، معامله کند.»
وی سپس با نمایش توییت چندی پیش ترامپ که گفته بود در وقت مناسب با چین به توافق می‌رسد، افزود: «اوایل می، ترامپ وعده توافق با چین را می‌داد، البته توافقی که فقط آمریکا از آن نفع ببرد... این اصلا منطقی نیست. ترامپ حتی به کره شمالی هم وعده توافق داده، اما در این کار پیشرفت چندانی نداشته است و این [وعده] آنقدرها هم موجب اشتیاق "کیم جونگ اون" [رهبر کره شمالی] نشده است.»
کیسلیوف در پایان گفت: «به عبارت دیگر، او دائما درباره معامله‌هایی صحبت می‌کند که هیچ‌وقت عملا انجام نداده است. او همزمان، همه توافق‌های موجود را هم بر هم می‌زند.»
ترامپ از ابتدای ورود به کاخ سفید، آمریکا را از توافق‌های بین‌المللی زیادی از جمله برجام، پیمان موشک‌های میان‌برد، توافقنامه زیست‌محیطی پاریس، پیمان تجارت آزاد با شرق آسیا، پیمان تجارت آزاد با اروپا و پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی خارج کرده است. مذاکرات وی با چین و کره شمالی هم عملا به بن‌بست رسیده و نه توانسته با پکن توافق تجاری حاصل کند و نه در خلع سلاح اتمی پیونگ‌یانگ موفق بوده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/116115/تمسخر-ترامپ-در-تلویزیون-روسیه
بستن   چاپ