اخبار محرمانه
آوارگی 13 هزار خانواده بر اثر تهدید گروه تروریستی داعش در افغانستان
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 18:28:35
اخبار محرمانه - تسنیم / منابع خبری اعلام کردند که نزدیک به 13 هزار خانواده در ولایت ننگرهار بر اثر تهدید گروه تروریستی داعش با ترک خانه‌های خود به مرکز این ولایت پناه برده‌اند.
«نجیب‌الله قیومی» رئیس امور مهاجرین ولایت ننگرهار گفت: به دلیل تهدیدات گروه داعش و تشدید درگیری‌ها بیش از 13 هزار و 300 خانواده با فرار از شهرستان‌های «شیررزاد» و «خوگیانی» به شهر «جلال‌آباد» مهاجرت کرده‌اند.
شماری از آوارگان به «طلوع‌نیوز» گفتند: بیشتر جنگجویان داعشی از مناطق وزیرستان پاکستان بودند و به ما هشدار می‌دادند که اگر خانه‌ها را ترک نکنیم کشته خواهیم شد.
این در حالی است که طالبان نیز عملیات گسترده‌ای را برای پاکسازی گروه تروریستی در ولایت‌های کنر و ننگرهار راه اندازی کرده است که شماری از مردم نیز به همین دلیل مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.
در ماههای اخیر درگیری‌ها در شهرستان‌های شیرزاد و خوگیانی به صورت بی‌سابقه‌ای بین گروه تروریستی داعش و طالبان تشدید شده است و طالبان تلاش‌های جدی را برای درهم کوبیدن مواضع داعش در این مناطق آغاز کرده است.
شهرستان‌های شیرزاد و خوگیانی که با پاکستان مرز مشترک دارد به عنوان پایگاه گروه تروریستی داعش در شرق افغانستان محسوب می‌شود اما بر اثر عملیات طالبان برخی از مناطق این دو شهرستان از وجود داعش پاکسازی شده است.
بر خلاف عملیات طالبان در ولایت‌های جوزجان، فاریاب و سرپل که منجر به ریشه کن شدن داعش از شمال افغانستان شد عملیات طالبان در شرق افغانستان به دلیل حمایت هوایی نیروهای آمریکایی از داعش به کندی به پیش می‌رود.
همچنین حملات مداوم راکتی ارتش پاکستان نیز که منجر به خالی از سکنه شدن مناطق وسیعی از شهرستان‌های شرقی افغانستان شده است زمینه گسترش حضور گروه تروریستی داعش در شرق افغانستان را فراهم کرده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/116230/آوارگی-13-هزار-خانواده-بر-اثر-تهدید-گروه-تروریستی-داعش-در-افغانستان
بستن   چاپ