اخبار محرمانه
«تل ماسه» سریال هم می‌شود
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 19:24:57
اخبار محرمانه - مهر / سرویس استریمینگ وارنر میدیا دستور ساخت سریالی بر مبنای رمان علمی تخیلی «تل ماسه» را داده است تا کارگردانی که فیلم آن را می‌سازد، سریال را هم جلوی دوربین ببرد.
در حالی که ساخت فیلم‌سینمایی «تل ماسه» به کارگردانی دنیس ویلنوو در دست اجرا است، اکنون اعلام شد یک سریال نیز بر مبنای همین داستان ساخته می‌شود.
از مدتی پیش ساخت فیلم «تل ماسه» به کارگردانی دنیس ویلنوو شروع شد و گفته شد که تیموتی شالامه نیز از بازیگران آن خواهد بود. اکنون اعلام شده کمپانی لجندری کار ساخت و توزیع سریالی از این رمان را هم انجام می‌دهد.
این کمپانی سال 2016 قراردادی با خانواده فرانک هربرت نویسنده کتابی به همین نام منعقد کرد تا حق استفاده از این رمان را به دست آورد و نه تنها ساخت فیلم سینمایی بلکه پروژه‌های تلویزیونی از این اثر علمی-تخیلی را نیز در اختیار گرفت.
حالا گفته شده سریال تلویزیونی با عنوان «تل‌ ماسه: خواهری» از زاویه چشم یکی از زنان این رمان روایت می‌شود.
قرار است ویلنوو کارگردانی پایلوت این سریال را انجام دهد و جان اسپیتس فیلمنامه آن را بنویسد. این 2 که با هم فیلمنامه فیلم سینمایی را نیز نوشته بودند در کنار برایان هربرت، تهیه کننده سریال نیز خواهند بود.
گفته شده لجندری قصد دارد این مجموعه را در پلتفرم‌های مختلف بسط دهد.
پیشتر یک سریال سه قسمتی علمی تخیلی در سال 2000 از این مجموعه روی آنتن رفته بود. بعد نیز «فرزندان تل‌ ماسه» در سال 2003 به نمایش درآمد.
این در حالی است که بازسازی فیلم سینمایی «تل ماسه» قرار است 20 نوامبر 2020 اکران شود. در کنار تیموته شالامه، ربکا فرگوسن، اسکار ایزاک، جاش برولین و دیو باتیستا بازیگران این فیلم هستند.
اولین فیلم سینمایی از این اثر سال 1984 توسط دیوید لینچ و بر مبنای فیلمنامه‌ای که خودش نوشته بود، ساخته شد.
«تل ماسه: خواهری» سومین سریال رسمی است که وارنر میدیا در دستور ساخت قرار داده است.
«تل ماسه» یک مجموعه هشت تایی رمان علمی-تخیلی است که اولین جلد آن سال 1965 میلادی منتشر شد. بسیاری از هواداران ژانر علمی-تخیلی، این اثر را یکی از برترین داستان‌های این ژانر برای تمام اعصار می‌دانند.
داستان این مجموعه در آینده‌ای دور می‌گذرد که در آن جوامع به صورت ملوک‌الطوایفی و با الهام از مردمان و فرهنگ عرب و ایرانی بر کهکشان‌ها و ستارگان حکومت می‌کنند. در این میان شخصیتی به نام پل آتریدیز در مرکز داستان قرار دارد که خانواده‌اش کنترل بیابان‌های سیاره آراکیس را در اختیار دارد اما به خانواده آنها خیانت می‌شود و بعد داستان تمی سیاسی، مذهبی به خود می‌گیرد و پل برای بازسازی خانواده جلو می‌آید.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/116252/«تل-ماسه»-سریال-هم-می‌شود
بستن   چاپ