اخبار محرمانه
اولین واکنش آمریکا به حمله موشکی یمن علیه فرودگاه «ابها»
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 22:17:19
اخبار محرمانه - سفارت ایالات متحده آمریکا در ریاض حمله موشکی نیروهای یمنی به فرودگاه بین‌المللی سعودی «ابها» را محکوم کرد.
به گزارش مشرق ، ایالات متحده آمریکا در اولین واکنش خود به هدف قرار گرفتن فرودگاه سعودی بین‌المللی «ابها» توسط یگان موشکی یمن، آن را «به شدت» محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان سعودی «واس»، سفارت آمریکا در ریاض عصر چهارشنبه هدف قرار گرفتن فرودگاه «ابها» واقع در جنوب عربستان را محکوم کرد.
بیشتر بخوانید:
موازنه‌های جدید و تغییرات استراتژیک در جنگ یمن
انهدام برج مراقبت فرودگاه بین‎المللی ابها عربستان
بر اساس این گزارش، سفارتخانه یادشده در صفحه توئیتر خود نوشت: «حمله صورت گرفته به فرودگاه سعودی ابها توسط حوثی‌ها (انصارالله) را به شدت محکوم می‌کنیم».
سفارت آمریکا گفت که «به نیابت از ژنرال جان ابو زید (سفیر آمریکا در ریاض) و همه اعضای هیات آمریکایی در عربستان، با شدیدترین لحن این حمله موشکی یمن را محکوم می‌کنیم».
فرودگاه بین‌المللی «ابها» واقع در جنوب عربستان صبح امروز چهارشنبه هدف حمله موشکی یمن قرار گرفته بود. یمنی‌ها می‌گویند که موشک شلیک شده «کروز»، دقیقاً به هدف مورد نظر در ابها اصابت کرده است.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن، این حمله موشکی را «پاسخی مشروع» به ادامه تجاوزات ائتلاف سعودی و محاصره پنج ساله فرودگاه‌های یمن از جمله فرودگاه بین‌المللی صنعاء خواند و گفت حمله موشکی به فرودگاه سعودی ابها در برابر محاصره فرودگاه‌های یمن توسط ائتلاف متجاوز صورت گرفته است.
ائتلاف سعودی نیز ضمن اذعان به هدف قرار گرفتن فرودگاه مذکور، اقدام ارتش یمن را «اقدام تروریستی» توصیف کرد و گفت که «گلوله حوثی به سالن ورود فرودگاه بین‌المللی أبها اصابت کرده است».
فرودگاه بین‌المللی «ابها» که در فهرست 300 اهداف اعلامی ارتش یمن قرار دارد، از اهمیت خاصی برخوردار است، چون هواپیماها از این فرودگاه‌ها به مقصد مناطق جنوبی عربستان همچون نجران، الباحه، بیشه، وادی الدواسر و شروره و جازان به پرواز درمی‌آیند و فرودگاه مذکور هم می‌تواند پذیرای هواپیماهایی از دیگر مناطق باشد و هم دسترسی به مناطق مختلف داشته باشد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/116324/اولین-واکنش-آمریکا-به-حمله-موشکی-یمن-علیه-فرودگاه-«ابها»
بستن   چاپ