اخبار محرمانه
بیانیه مشترک آلمان و امارات در خصوص «ایران»
پنجشنبه 23 خرداد 1398 - 00:39:31
اخبار محرمانه - فارس / مقام‌های ارشد آلمان و امارات خویشتنداری همه کشورهای منطقه و انجام اقدام‌های تنش زدا را خواستار شدند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امارات متحده عربی و آلمان در بیانیه‌ای مشترک و بدون اشاره به اقدام‌های یکجانبه آمریکا به ویژه در زمینه توافق هسته‌ای سال 2015 و اعمال تحریم‌های غیرعادلانه علیه ایران، نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه ابراز نگرانی کردند.
خبرگزاری «رویترز» چهارشنبه شب به وقت تهران به نقل از خبرگزاری «وام» نوشت که امارات و آلمان در بیانیه‌ای مشترک از ایران خواسته‌اند تا از اقدام‌هاش تنش‌زا خودداری کند.
این بیانیه پس از دیدار رسمی «شیخ محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی و سفر دو روزه وی به آلمان صادر شد.
بر اساس این گزارش، تحرکات منطقه‌‌ای و جهانی برای حفظ برجام و کاستن از تنش‌ها در حالی شدت گرفته که تاکنون مقام‌های ارشد آلمان و ژاپن به همین منظور به ایران آمده و قرار است «هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و معاون «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به ایران سفر کند.
دولت آمریکا از نخستین روزهای برجام، تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد و سرانجام «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا 18 اردیبهشت‌ماه 1397 به طور یکجانبه از برجام خارج و دستور اعمال مجدد تحریم‌های متوقف‌شده علیه ایران را صادر کرد.
به گزارش رویترز، در این بیانیه هر دو کشور مجددا بر ضرورت اجتناب از هرگونه اقدام تشدید کننده اوضاع از سوی همه بازیگران منطقه تاکید کردند.
«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان نیز روز گذشته در نشست خلع سلاح هسته‌ای در استکهلم هشدار داد، فروپاشی این توافق به نفع منافع اروپا و ایران نیست.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/116388/بیانیه-مشترک-آلمان-و-امارات-در-خصوص-«ایران»
بستن   چاپ