اخبار محرمانه
هراس رژیم صهیونیستی از وقوع انتفاضه‌ای دیگر
يکشنبه 26 خرداد 1398 - 15:54:16
اخبار محرمانه - فارس / یک وب‌سایت صهیونیستی ضمن برشمردن خطرات متوجه این رژیم، احتمال وقوع انتفاضه دیگری برای مقابله با «معامله قرن» را مطرح کرد.
وب‌سایت صهیونیستی «واللا» در خبری در همین زمینه نوشت: این ترس و نگرانی‌ها منجر به افزایش فشار بر آویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل است؛ او باید خطرات را در سه جبهه فوق فرماندهی کند: نوار محاصره شده غزه، جبهه شمال (حزب‌الله و ایران) و خطر کرانه باختری.
واللا افزود: سوالی که در حال حاضر مطرح است این است که در سایه سختی‌های کنونی در غزه و شمال، آیا ارتش آماده تعامل با انتفاضه سوم در کرانه باختری است؟
در ادامه این گزارش به طرح آویو کوخاوی برای مقابله با حماس و حزب‌الله پرداخته شده که گفته می‌شود، قرار است در ژانویه آینده آغاز و در سال 2024 به پایان برسد. طرح مذکور جایگزین طرح گادی آیزنکوت با عنوان «گدعون» می‌شود که در رأس آن «تقویت سلاح زمینی، تقویت قدرت پاسخگویی و اجرای عملیات نظامی» قرار داشت و راهبرد آن «حملات متوالی علیه مواضع ایران و حزب‌الله در سوریه» بود.
«الکس فیشمن» تحلیلگر نظامی روزنامه یدیعوت در ادامه گزارش خود آورده است: طرح جدید کوخاوی نابودی سازمان‌یافته دشمن را مطرح می‌کند و توانایی‌های یگان‌های رزمی با میزان تعداد کشته و مجروحان طرف مقابل بعلاوه میزان سلاح‌های تخریب‌شده سنجیده می‌شود.
اولین انتفاضه فلسطین در سال 1987 رخ داد و با امضای توافق «اسلو» در 1993 به آن پایان داده شد. فلسطین هفت سال بعد شاهد دومین انتفاضه در سپتامبر 2000 بود که تا 2005 ادامه پیدا کرد.
در سال 2015 و در اعتراض به هتک‌حرمت‌های گسترده صهیونیستی به مسجدالاقصی، فلسطینی‌ها دست به اعتراضات گسترده زدند که برخی از آن به انتقاضه سوم تعبیر کردند و برخی از به کار بردن لفظ انتفاضه خودداری کردند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/118354/هراس-رژیم-صهیونیستی-از-وقوع-انتفاضه‌ای-دیگر
بستن   چاپ