اخبار محرمانه
مرگ مشکوک محمد مُرسی
دوشنبه 27 خرداد 1398 - 20:56:32
اخبار محرمانه - آخرین خبر / رئیس‌جمهور مخلوع مصر هنگام جلسه محاکمه‌اش فوت کرد.
به گزارش فارس به نقل از تلویزیون دولتی مصر، «محمد مرسی» رئیس‌جمهور سابق مصر روز دوشنبه هنگام جلسه محاکمه‌اش فوت کرد.
تلویزیون دولتی مصر ضمن اعلام خبر فوت مُرسی 68 ساله گفت که رئیس جمهور سابق مصر بعد از آنکه از قاضی جلسه درخواست بیان دفاعیاتش درباره اتهام «جاسوسی برای قطر» را گرفته بود، بیهوش شد و فوت کرد.
این در حالی است که دولت کودتا به رهبری عبدالفتاح السیسی گفته است که این اتفاق در حین برگزاری دادگاه افتاده است اما هنوز جزئیاتی از حقیقت مرگ وی منتشر نشده است.
محمد مرسی پیش از این در زمان تصدی ریاست جمهوری مصر در سفری به تهران و شرکت در کنفرانسی صحبت از اختلافات کرد اما اعتماد او به آمریکا و غش کردن به سمت کشورهای مرتجع منطقه موجب کودتا در مصر و برکناری‌اش از قدرت شد.
همچنین رهبر انقلاب نیز در مورد تحولات سیاسی مصر اشاراتی داشتند و فرمودند: «مراقب بازی آنها باشید و به امریکا و ناتو اعتماد نکنید. حاکمیت آنان بر جهان صرفا محصول ترس و جهل ما از 150 سال گذشته است. به آنان امید نبندید و از آنان حساب نبرید. تنها به خدا اعتماد کنید. فقط و فقط مردم خود را باور کنید. وارد بازی دلارهای نفتی وابستگان و متحدان غرب نشوید که در آ‌ینده از این بازی سالم بیرون نخواهید آمد»‌. این در حالی بود که مرسی در ابتدا به کشورهای عربستان و قطر سفر کرد و از آنان پول گرفته بود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/119199/مرگ-مشکوک-محمد-مُرسی
بستن   چاپ