اخبار محرمانه
انصارالله یمن بازرسی از کشتی‌های بندر الحدیده را به عهده می‌گیرد
سه شنبه 28 خرداد 1398 - 18:59:49
اخبار محرمانه - ایرنا / جنبش انصارالله یمن روز سه شنبه اعلام کرد که نیروهای این جنبش در روزهای آینده زیر نظر سازمان ملل متحد، بازرسی از کشتی‌های ورودی به بندر الحدیده در غرب یمن را به عهده خواهند گرفت.
به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، «زکریا الشامی» وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله گفت: توافقات لازم برای رسیدن به ساز و کار بازرسی در بندر الحدیده انجام شده و تا چند روز آینده به مرحله اجرایی خواهد رسید.
الشامی از سازمان ملل خواست طرف مقابل (دولت مستعفی یمن) را ملزم به همکاری و اجرای توافقنامه استکهلم کند.
دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکراتی که دسامبر سال گذشته (آذر 97) در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد به توافق‌هایی در خصوص استان‌های ساحلی الحدیده، تعز و تبادل اسرا دست یافتند، اما این توافق‌ها با توجه به اختلاف‌های دو طرف بر سر جزئیات آن، به صورت کامل اجرایی نشد.
دولت مستعفی و فراری یمن ماه گذشته با ارسال نامه‌ای به آنتونیو گوتراش دبیرکل سازمان ملل از فرستاده ویژه این سازمان در امور یمن به علت برگزاری جلسه با جنبش انصارالله جهت بررسی واگذاری بازرسی بندر الحدیده به این جنبش انتقاد کرده بود.
دبیرکل سازمان ملل در آن زمان به اتهام زنی دولت مستعفی یمن مبنی بر جانبداری این سازمان از جنبش انصار الله واکنش نشان داد و تاکید کرد که این نهاد همچون یک میانجی بی طرف در یمن نقش آفرینی می‌کند.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند.
دراثر این تجاوز تاکنون بیش از 100 هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی از سوی این ائتلاف جان باخته‌اند.
منصور هادی روز گذشته (دوشنبه) به همراه خانواده به امریکا فرار کرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/119710/انصارالله-یمن-بازرسی-از-کشتی‌های-بندر-الحدیده-را-به-عهده-می‌گیرد
بستن   چاپ