اخبار محرمانه
ناکامی تلاش نیروهای وابسته به امارات برای تسلط به بندر «سقطری» در یمن
چهارشنبه 29 خرداد 1398 - 18:10:19
اخبار محرمانه - فارس / تلاش نیروهای مسلح مورد حمایت امارات برای تسلط بر بندر «سقطری» یمن در پی اقدام امنیتی نیروهای وابسته به دولت مستعفی ناکام گذاشته شد.
نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن حمله نیروهای موسوم به «کمربند امنیتی» مورد حمایت امارات به بندر «سُقُطریٰ» (Socotra) واقع در شرق یمن را ناکام گذاشتند.
«مختار الرحبی» مشاور وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن در توئیتی نوشت: وضعیت در سقطری تحت تسلط ارتش و نیروهای امنیتی است و پس از اقدامات امنیتی با دستور مستقیم رئیس کمیته امنیتی استاندار سقطری «رمزی محروس»، شبه‌نظامیان کمربند امنیتی وابسته به امارات از ورودی بندر فرار کردند.
بر اساس گزارش «الخلیج الجدید»، سه‌شنبه (دیروز) درگیری‌ها میان نیروهای گادر ساحلی دولت مستعفی یمن و نیروهای کمربند امنیتی آغاز شد.
ماجرا پس از آن رخ داد که نیروهای مورد حمایت امارات سعی به ورود به بندر سقطری و پیاده‌ کردن خودروهای وابسته به خود را داشتند؛ خودروهایی که با کشتی از امارات به این بندر آورده شده بود.
این اتفاقات تنها یک روز پس از آن رخ می‌دهد که افراد مسلح شورای انتقالی جنوبی (وابسته به امارات) به خودروی حامل «فهد کفاین» وزیر شیلات دولت مستعفی و استاندار سقطری هنگام خروج از یکی از تأسیسات دولتی در غرب سقطری حمله شد.
پس از آنکه در ماه می 2018 امارات اقدام به اعزام نیرو به جزیره سقطری واقع در دهانه تنگه عدن و بین دو قاره آسیا و آفریقا کرد ، ‌اوضاع در این جزیره متشنج شد.
«رمزی محروس» استاندار سقطری اخیرا گفت که «هرگز اجازه نخواهیم داد تا هر کسی تشکیلات امنیتی و نظامی خارج از قدرت محلی تشکیل دهد».
در ماه جاری (خردادماه) «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله تحرکات نظامی سعودی و امارات در «المهره» و سقطری را اشغالگری خواند.
وی در صفحه توئیتر خود نوشت: تحرکات نظامی سعودی و امارات در استان‌های سقطری و المهره طبیعت تجاوز به یمن را فاش می‌کند و نشان می‌دهد تجاوزی برای اشغالگری و توسعه‌طلبی و نفوذ نیروهای متجاوز به مناطق دور از درگیری تحت عنوان بازسازی است، هیچ طیفی در یمن فریب این ادعاهای کاذب را نمی‌خورد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/120250/ناکامی-تلاش-نیروهای-وابسته-به-امارات-برای-تسلط-به-بندر-«سقطری»-در-یمن
بستن   چاپ