اخبار محرمانه
اعلام آمادگی صدر اعظم آلمان برای مذاکره با پوتین
شنبه 1 ارديبهشت 1403 - 16:48:41
اخبار محرمانه - تسنیم / صدر اعظم آلمان ضمن پیش بینی طولانی شدن جنگ اوکراین در عین حال برای مذاکره مشروط تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام آمادگی کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی"، از دیدگاه "اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان جنگ در اوکراین ممکن است چندین سال دیگر ادامه یابد. شولتز در سخنانی در یک میزگرد کمنیتس گفت: هیچ کس نمی تواند بگوید که آیا این جنگ می تواند پنج سال طول بکشد. وی همچنین از حمایت نظامی آلمان از اوکراین دفاع کرده و در عین حال گفت که علاوه بر این، پرورش دیپلماسی مهم است. وی تاکید کرد: از آغاز جنگ، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هیچ حرکتی از خود نشان نداده است. شولتز تاکید کرد که صلح دیکته شده را نمی توان پذیرفت.
صدر اعظم آلمان همچنین تاکید کرد که متحدان روسیه نیز در احساس تهاجم به اوکراین تردید دارند. شولتز در یک رویداد "Freie Presse" در کمنیتس گفت: "عملاً هیچ رهبر دولتی در جهان وجود ندارد که معتقد باشد این جنگ روسیه از دیدگاه مسکو هم معنایی دارد. صدراعظم آلمان که به تازگی با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و لی چیانگ، نخست وزیر این کشور در چین گفتگو کرده بود، افزود: «و نه حتی از طرف کسانی که خیلی به روسیه نزدیک هستند».
شولتز همچنین این واقعیت را ستایش کرد که رهبری چین آشکارا برای یک فرآیند دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ اعلام آمادگی کرده بود و کنفرانس صلح احتمالی در سوئیس را مثبت ارزیابی کرد. وی افزود: "این نتیجه ای است که نمی توان آن را دست کم گرفت و بیش از آن چیزی است که سه یا شش ماه پیش می توانستیم انتظار داشته باشیم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/1221775/اعلام-آمادگی-صدر-اعظم-آلمان-برای-مذاکره-با-پوتین
بستن   چاپ