اخبار محرمانه
قبض آبی که منجر به کشف یک غار در کاشان شد +عکس
چهارشنبه 5 تير 1398 - 11:00:56
اخبار محرمانه - قبض آبی یکی از اهالی روستای برزک در نزدیکی کاشان به طور غیرعادی زیاد شده بود به همین علت پیگیری او باعث شد تا متوجه شود آب از جایی نشتی دارد که به یک غار متصل می شود.
به گزارش مشرق، در 50 کیلومتری جنوب غرب کاشان روستای برزک به یک روستای گردشگری تبدیل شده است. در یکی از این خانه‌ها صاحب ملک متوجه شده بود که چند ماهی است بدون اینکه استفاده زیادی از آب داشته باشد، قبض آب نشان می‌دهد که او مصرف زیادی کرده و مبلغ قبض نیز بالا رفته است.
بیشتر بخوانید:
جزئیات اشیای تاریخی کشف‎شده در گمرک خرمشهر +عکس
عمارت تاریخی که زباله‌دانی شد +عکس
تنها راه ورودی به غار از حیاط یک خانه
او در پی کشف این موضوع بود که چطور وقتی در خانه حضور ندارد اما بازهم کنتور آب نشان از مصرف می‌دهد.

تا اینکه دو سال پیش متوجه شد آب شهری از یک جایی در خانه او به هدر می‌رود. پی آن را گرفت و رسید به یک حفره که در آنجا لوله‌ای ترکیده بود. این حفره تنها یک فرو رفتگی معمولی نبود. گویا این چاله هشت متری به مسیری دیگر می‌رسید. مسیری که این مرد روستایی باز کرد او را به یک پدیده طبیعی رساند. غاری که چند دهنه بزرگ داشت و قندیل‌هایش پیدا بودند. او در واقع یک غار را پیدا کرده بود. مدتی گذشت و او این کشف را مانند راز نزد خود نگه داشت تا اینکه آن را چند روز پیش فاش کرد.

محمد مشهدی نوش آبادی رئیس مرکز پژوهشی کاشان شناسی به تازگی از این حفره و غاری که در زیر زمین خانه پیدا شده دیدن کرده است او به خبرنگار گفت: این غار کاملاً زیر زمین وجود دارد و به صورت طبیعی ایجاد شده است. به گفته کارشناسان میراث فرهنگی این غار انسان ساز نیست و از دوره‌های گذشته آثاری که نشان دهد انسان در آنجا زندگی می کرده وجود ندارد. حتی ابزار سنگی نیز ایجاد نشده است. این غار چهار مسیر دارد که برخی از آن مسیرها از روی هم رد می‌شوند. هر کدام از مسیرها از 100 تا 150 متر طول دارد.

وی ادامه داد: در نزدیکی اینجا یک تپه باستانی وجود دارد که تکه‌های سفال نیز در آنجا قابل دیدن است. غاری هم وجود دارد که برخی می‌گویند ممکن است این دو غار به هم مرتبط باشند ولی این طور نیست. با این وجود باید برخی از مسیرها را برای شناسایی بیشتر این غار باز کرد.

مشهدی نوش آبادی با اعلام اینکه 500 تا 600 متر از این غار تا کنون شناسایی شده است بیان کرد: برخی از غارنوردان این غار را دیدن کرده‌اند ولی به صورت تخصصی می‌خواهیم که روی آن کار شود تا بتوانیم مسیرهای دیگر آن را شناسایی کنیم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/122881/قبض-آبی-که-منجر-به-کشف-یک-غار-در-کاشان-شد--عکس
بستن   چاپ