اخبار محرمانه
گروهی از نظامیان روسیه راهی ونزوئلا شدند
چهارشنبه 5 تير 1398 - 13:37:36
اخبار محرمانه - ایرنا / معاون وزیر امور خارجه روسیه خبر داد که گروهی از نظامیان روسی دیروز دوشنبه برای ادامه سرویس و نگهداری تجهیزات نظامی روسی در ونزوئلا، راهی کاراکاس شدند.
سرگئی ریابکوف با بیان این مطلب افزود: این اقدام در چارچوب قراردادها در عرصه همکاری های فنی-نظامی بین روسیه و ونزوئلا صورت می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: از همه نظر همکاری های نظامی و دفاعی ما با ونزوئلا شفاف است و منجر به بی ثباتی اوضاع در منطقه نخواهد شد و هر تلاشی برای سوء استفاده از این موضوع غیرمنصفانه است.
حضور نظامیان روسیه در ونزوئلا از جمله موارد اختلافی میان مسکو و واشنگتن است، هر چند که روس ها می گویند آنها برای ارایه خدمات لازم در خصوص تجهیزات روسی در کاراکاس حضور دارند و در مناقشات داخلی این کشور مداخله نمی کنند.
به نظر می رسد نقش آفرینی مسکو در آمریکای جنوبی و به طور مشخص کاراکاس که آمریکایی ها آن را حیاط خلوت خود می دانستند، بر میزان اختلاف ها میان مسکو و واشنگتن بیفزاید.
**پوتین و ترامپ دیدار می کنند
معاون وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و دونالد ترامپ همتای آمریکایی وی قرار است در حاشیه اجلاس 20 کشور صنعتی جهان (جی 20) در اوزاکا با یکدیگر دیدار کنند.
چهاردهمین نشست سران جی 20 روزهای 28 و 29 ژوئن 2019 (7 و 8 تیر 1398) در شهر اوساکا ژاپن برگزار می‌شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/122956/گروهی-از-نظامیان-روسیه-راهی-ونزوئلا-شدند
بستن   چاپ