اخبار محرمانه
بزرگترین اشتباه ترامپ از زبان خودش
پنجشنبه 6 تير 1398 - 04:22:10
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد انتخاب جف سشنز به سمت دادستانی کل این کشور بزرگترین اشتباه او در تمام دوره ریاست‌جمهوری‌اش بوده است.
به گزارش نشریه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (یکشنبه) در مصاحبه با شبکه «ان بی سی» اعلام کرد انتخاب «جف سشنز» به عنوان دادستان کل آمریکا بزرگترین اشتباه او در کل دوره ریاست جمهوری اش بوده است.
وی در این خصوص گفت: من می‌گویم که اگر می‌توانستم به عقب بازگردم، هرگز جف سشنز را به عنوان دادستان کل آمریکا انتخاب نمی‌کردم. این کار «بزرگترین اشتباه» من بود.
جف سشنز از جمله حامیان اصلی دونالد ترامپ در دوره رقابت‌های انتخاباتی 2016 و همچنین از جمله نخستین سناتور‌هایی بود که به تمجید از رئیس جمهور آمریکا پرداخت. اما روابط میان او و ترامپ زمانی به سردی گرایید که سشنز خود را از پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوی 2016 آمریکا و احتمال ارتباط تیم ترامپ با مقامات روس کنار کشید. در نتیجه پس از آنکه ترامپ «جیمز کومی»، رئیس سابق اف بی آی را در مه سال 2017 اخراج کرد، پرونده روسیه در اختیار راد روزنستاین، معاون وزیر دادگستری آمریکا قرار گرفت. روزنستاین هم «رابرت مولر» را مسئول بررسی پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا کرد.
دونالد ترامپ حتی پیشتر در حساب توییتر خود هم اعلام کرد اگر می‌دانست که جف سشنز خود را از پرونده روسیه کنار می‌کشد، هرگز او را به عنوان دادستان کل آمریکا انتخاب نمی‌کرد. جف سشنز در ماه نوامبر سال 2018 از سمت خود استعفا کرد.
رابرت مولر چندی پیش پس از ماه‌ها تحقیقات نتایج گزارش خود را منتشر کرد. در گزارش مولر آمده است که هیچ تبانی میان تیم ترامپ و مقامات روس رخ نداده است؛ اما وی 10 مورد احتمالی از کارشکنی‌های دونالد ترامپ در اجرای عدالت را فهرست بندی کرد. به دنبال انتشار این گزارش، بسیاری از دموکرات‌ها و حتی یکی از جمهوری خواهان خواستار استیضاح دونالد ترامپ شدند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/123237/بزرگترین-اشتباه-ترامپ-از-زبان-خودش
بستن   چاپ