اخبار محرمانه
تظاهرات در انگلیس در اعتراض به سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا
پنجشنبه 6 تير 1398 - 08:41:20
اخبار محرمانه - مهر / هزاران نفر از فعالان ضد جنگ در انگلیس در اعتراض به سیاست‌های خصمانه و جنگ طلبانه رئیس جمهور آمریکا علیه ایران دست به تظاهرات زدند.
به گزارش اسپوتنیک، فعالان ضد جنگ در انگلیس با برگزاری تظاهراتی روبروی دفتر نخست وزیر این کشور، سیاست‌های ضد ایرانی و جنگ‌طلبانه آمریکا در خلیج‌فارس را به‌شدت محکوم کردند.
معترضان در این مراسم با شعارنوشته‌هایی همچون «به ایران حمله نکنید»، «دست از ایران بکشید» و «تحریم‌ها علیه ایران خود جنگ هستند»، اعتراض خود را به سیاست‌های خصمانه کاخ سفید اعلام کردند و در این مراسم خواستار توقف سیاست‌های جنگ طلبانه واشنگتن شدند.
«ائتلاف توقف جنگ» به عنوان سازماندهی کننده این تظاهرات و با حمایت ده‌ها نهاد حقوق بشری با انتشار بیانیه‌ای، رئیس‌جمهور، وزیرخارجه و مشاور امنیت ملی کاخ سفید را به سیاست تقابل با ایران و جنگ افروزی متهم ساختند.
با این حال گفته شده مأموران حفاظتی اجازه تحویل تومار اعتراضی را به دفتر نخست‌وزیر انگلیس نداده‌اند و «دنت کود»، نماینده منطقه کنزینگتون و از شرکت کنندگان در این تظاهرات اعلام کرد که مجبور است تا از طریق پست معمولی تومار را به دفتر نخست‌وزیری ارسال کند.
این تومار که حاوی صدها امضای مخالفان سیاست‌های ترامپ است، قرار بود در مراسمی نمادین به «ترزا می» تحویل داده شود.
برخی معترضان از جمله «لیندزی جرمن»، عضو ارشد ائتلاف توقف جنگ ضمن ابراز تأسف از اقدام دفتر نخست‌وزیری انگلیس در تحویل نگرفتن تومار اعتراضی، گفت: اگر ترامپ جنگ می‌خواهد ما جلوی او ایستادگی می‌کنیم. چنانچه در جنگ‌های عراق، افغانستان و لیبی ادعا شد که جنگ ضامن صلح است و هرگز چنین نشد.
بسیاری از کارشناسان خروج آمریکا از برجام و پس از آن اتخاذ سیاست‌های خصمانه کاخ سفید علیه ایران را مهمترین عامل افزایش تنش عنوان می‌کنند. به اعتقاد کارشناسان اعزام ناوهای جنگی آمریکا به منطقه تنش را بیش از گذشته افزایش داده و تشدید کرده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/123403/تظاهرات-در-انگلیس-در-اعتراض-به-سیاست‌های-ضد-ایرانی-آمریکا
بستن   چاپ