اخبار محرمانه
کیهان: جنجال علیه صدا و سیما به خاطر خبر منتشرشده در ایسنا و ایلنا
پنجشنبه 13 تير 1398 - 10:50:42
آخرین خبر تحلیل
اخبار محرمانه -
کیهان: جنجال علیه صدا و سیما به خاطر خبر منتشرشده در ایسنا و ایلنا
٣٤٢
٠
کیهان / متن پیش رو در کیهان منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
فضاسازی مدعیان اصلاح‌طلبی و اعتدال علیه صدا و سیما به‌خاطر پخش گزارشی مربوط به صادرات نفت ایران از صدا و سیما، در حالی است که مفاد همین گزارش یک روز قبل‌تر توسط خبرگزاری‌های مدعی اصلاح‌طلبی منتشر شده بود.
خبرگزاری ایلنا و ایسنا از جمله رسانه‌هایی بودند که قبل از سیما، اقدام به باز نشر گزارش رویتر درباره دور زدن تحریم‌ها توسط ایران و فروش نفت به چین کرده بودند. اما به دنبال بازنشر همان گزارش از سوی شبکه سوم سیما، موجی از هیاهوی سازمان یافته توسط رسانه‌های زنجیره‌ای و نشریات و کانال‌های هم‌سو علیه صدا و سیما به راه افتاد و برخی اعضای فراکسیون امید نظیر محمود صادقی، حسین‌زاده و... هم در کنار نوچه‌های رسانه‌ای مانند یاشار سلطانی به صف شدند تا ضمن زدن صدا و سیما و رئیس شبکه 3، چنین القا کنند که تلویزیون راسا، اقدام به افشای اسرار محرمانه نفتی کرده است!!
کار به جایی رسید که دیروز وزیر نفت هم‌نوا به جو سازی‌ها گفت: اگر این چیزها را درست بگویند، عملا پنبه کردن آن چیزی است که ما رشته‌ایم. اما واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد «این خبر که از طرف صدا و سیما و برخی روزنامه‌ها و سایت‌‌ها منتشر شده، به نقل از یک رسانه خارجی بوده و رئیس صدا و سیما اعلام کرده هدفشان این بوده که به آمریکا و دیگران بگویند اجازه نمی‌دهیم فروش نفت به صفر برسد.
در همین زمینه جهان نیوز در تحلیلی نوشت:
آنچه برنامه «سلام صبح‌ بخیر» به آن اشاره کرده و تصاویر ماهواره‌ای را به نمایش گذاشته است، خبری است که هفته پیش خبرگزاری رویترز به آن پرداخته بود و برای کسانی که اتفاقات حوزه نفت را رصد می‌کنند،‌ فاقد ارزش خبری بوده است.
شش روز پیش،‌ خبرگزاری رویترز در خبری نوشت: تحلیل‌ها و بررسی ردیابی تانکرها نشان می‌دهد که این کشتی متوسط سوئیس مکز با نام سالینا در 24 می از جزیره خارک خارج شده و تقریبا یک میلیون بشکه نفت را بارگیری کرده و در 28 می‌ به چین اعزام شده است. با گذشت چند هفته در 20 ژوئن این کشتی به پالایشگاه جینگسی در نزدیکی بندر جین‌ژوا نزدیک پکن رسید. پالایشگاه جینگسی متعلق به شرکت پتروچاینا از شرکت‌های وابسته به شرکت ملی نفت چین است که مدت زیادی است خریدار نفت ایران بوده و از شرکت‌‌های مادر بانک کونلون نیز محسوب می‌شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/127301/کیهان--جنجال-علیه-صدا-و-سیما-به-خاطر-خبر-منتشرشده-در-ایسنا-و-ایلنا
بستن   چاپ