اخبار محرمانه
رسوایی بزرگ تیم امنیتی کاخ باکینگهام
پنجشنبه 20 تير 1398 - 14:25:46
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / شب گذشته یک جوان انگلیسی توانست با عبور از موانع امنیتی کاخ باکینگهام، خود را به چند متری اتاق خواب ملکه انگلیس برساند.
به نقل از روزنامه انگلیسی مترو، در ساعات اولیه شب گذشته، یک مرد 22 ساله موفق شد با عبور از حصار‌های اطراف کاخ باکینگهام خود را به چند متری اتاق ملکه برساند. در حالی که ملکه در اتاقش خواب بود، این مرد بر در کاخ می‌کوبید تا بتواند وارد شود.
بنا به گفته منابع آگاه، چهار دقیقه طول کشید تا پلیس پس از اطمینان از مسلح نبودن این مهاجم، او را دستگیر کند. این موضوع نگرانی‌های فراوانی را در خصوص شکننده بودن امنیت باکینگهام و تکرار دوباره این حادثه ایجاد کرده است. گفته می‌شود پرسش‌های بسیاری در خصوص تدابیر امنیتی که باید در کاخ باکینگهام وجود داشته باشد، از جمله نحوه عملکرد دوربین‌های مداربسته کاخ و اینکه چرا ماموران امنیتی بلافاصله متوجه ورود یک ناشناس به کاخ نشده‌اند، مطرح می‌شود.
یکی از افراد خانواده ملکه انگلیس در این خصوص به روزنامه سان گفت: «این مزاحم درست در روزی که مایکل فگان 37 سال پیش توانسته بود خود را به اتاق‌خواب ملکه برساند وارد کاخ شده است».
با توجه به برافراشته بودن پرچم‌های استاندارد سلطنتی بر فراز کاخ در زمان وقوع این حادثه، این مهاجم می‌دانست که ملکه در کاخ حضور دارد. به دلیل عملیات تعمیرات و بازسازی کاخ، ملکه تنها عضو خانواده سلطنتی بود که شب گذشته در باکینگهام حضور داشت.
پلیس اعلام کرده این فرد مزاحم در ساعت 2 بامداد دستگیر شده و هیچ‌گونه سلاحی به همراه نداشته؛ اما هنوز درباره انگیزه این حادثه اعلام نظری نشده است.
این نخستین باری نیست که تیم امنیتی کاخ باکینگهام غفلت می‌کند و رسوایی به این بزرگی رخ می‌دهد. در نهم ژوئیه 1982 (37 سال پیش)، مایکل فگان، کارگر بیکار 31 ساله، توانست با عبور از دیوار‌های کاخ خود را به اتاق خواب ملکه برساند و درباره مشکلات خانوادگیش با او صحبت کند.
در آن زمان ملکه با فشردن دکمه اضطراری کنار تخت خود کمک خواست؛ اما جالب آنکه هیچ پاسخی به او داده نشد. سپس با بخش مخابرات کاخ تماس گرفت؛ اما اپراتور با تصور آنکه ممکن است شوخی باشد، جواب نداد. این در حالی بود که در همان زمان فگان در حالی که در پایین تخت ملکه نشسته بود با شکستن یک زیرسیگاری ملکه را تهدید می‌کرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/131539/رسوایی-بزرگ-تیم-امنیتی-کاخ-باکینگهام
بستن   چاپ