اخبار محرمانه
ربیعی: از شوک اولیه تحریم خارج شدیم
يکشنبه 23 تير 1398 - 12:03:55
اخبار محرمانه - تسنیم / سخنگوی دولت گفت: باید به سمتی برویم که خدمات عمومی بیشتری به نیازمندان ارائه دهیم.
علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: اصلاح ساختار مالیاتی و نظام تأمین اجتماعی در جلسه اخیر سران قوا مطرح شد و‌ باید به سمتی برویم که خدمات عمومی بیشتری به نیازمندان ارائه دهیم.
وی افزود: تقسیمات استانی در استان‌های خوزستان، فارس، اردبیل و همدان در دولت در دستور کار قرار گرفته ودر برخی استان‌ها تاکنون ارتقاهایی داشتیم.
سخنگوی دولت گفت: لایحه مدیریت تعارض منافع بسیار مهم است و‌ دولت زمینه‌های اجرایی آن را دنبال می‌کند و رسانه‌ها نیز این موضع را با جدیت دنبال کنند.
ربیعی تصریح کرد: برای رونق شهرک‌های صنعتی برنامه داریم. در لایحه اصلاح و دائمی‌شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده سهمی را برای شهرک‌های صنعتی پیش‌بینی کردیم.
وی در پاسخ به سوالی درباره نگرانی‌هایی که ممکن است در شرایط تحریم بابک زنجانی‌های دیگری به‌وجود آید، گفت: من هم با شما هم‌عقیده هستم و معتقدم تحریم‌ها شرایط بدی را به‌وجود آورده است، واقعا دلیل تورم در 18 ماه اخیر ناشی از جنگ اقتصادی دولت آمریکا بوده است، این تحریم‌ها با تحریم‌های گذشته اصلا قابل مقایسه نیست. از شوک او‌لیه تحریم عبور کردیم و شرایط خوبی را می‌بینم و تورم ماهیانه به رقم خوبی رسیده است، آرامش نسبی در بازار حاکم شده و تورم شیب کاهنده گرفته است.
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درخصوص اظهارات روز گذشته قاضی دادگاه محمدعلی نجفی که گفته بود برخی دستگاه‌های اجرایی در این پرونده دخالت کردند گفت: به تفکیک قوا معتقد هستیم. به اینکه دولت در امر قضا دخالتی نکند اعتقاد داریم، هیچ یکی از ارکان دولت در این زمینه دخالت و‌ فعالیتی نداشتند، اگر دستگاهی بوده اعلام کنند و‌ من تکذیب می‌کنم، بسیار بعید می‌دانم از سمت دولت فشاری آمده باشد چون موضوع حقوق انسانی مطرح است و باید دستگاه عدالت کار خود را انجام دهد.
ربیعی درباره وضعیت قیمت‌ حامل‌های انرژی در اصلاح ساختار بودجه نیز گفت: 4 ماه است که کارشناسان در این زمینه کار می‌کنند. این سهمیه‌بندی حامل‌های انرژی، جزئی از کل است، اصلاح ساختار بودجه 4 محور کلی دارد، در درآمدزایی پایدار اصلاح ساختار بودجه، اصلاح یارانه پنهان انرژی است. در این زمینه باید به سمت عدالت برویم.
این خبر تکمیل می‌شود...

http://www.SecretNews.ir/fa/News/133076/ربیعی--از-شوک-اولیه-تحریم-خارج-شدیم
بستن   چاپ