اخبار محرمانه
صدها اخوانی کویت را ترک کردند
دوشنبه 24 تير 1398 - 17:53:13
اخبار محرمانه - ایسنا / منابع آگاه از خروج 300 مصری وابسته به اخوان المسلمین از کویت خبر دادند.
روزنامه القبس کویت به نقل از چند منبع امنیتی آگاه نوشت که در دوره گذشته 300 مصری وابسته به گروه تروریستی اخوان المسلمین کویت را ترک کردند.
طبق گفته این منابع، افراد مذکور به دلیل ترس از تحت تعقیب قرار گرفتن توسط اینترپل مصر، کویت را به مقصد ترکیه، استرالیا، انگلیس و یک کشور عربی ترک کرده‌اند.
این منابع همچنین با اشاره به بازداشت اخیر اعضای یک شبکه "تروریستی" هشت نفره وابسته به اخوان المسلمین مصر، اظهار کردند که دستگاه امنیتی کویت به دنبال احضار شخصیت‌های دینی و صاحبان شرکت‌های مرتبط با هشت متهم مذکور است.
دستگاه امنیتی ویژه وزارت کشور کویت جمعه گذشته از شناسایی و انهدام یک گروهک تروریستی هشت نفره وابسته به گروه اخوان المسلمین خبر داد که پیش از این نیز حکم‌هایی شامل 15 سال حبس از سوی دستگاه قضایی مصر علیه آنها صادر شده بود.
در همین راستا، روزنامه الرأی کویت نیز با انتشار خبری نوشت که طبق توافقنامه‌های دوجانبه امضا شده میان مصر و کویت، این کشور اعضای شبکه مذکور را در دو مرحله به مقامات مصر تحویل داده است.
خالد الجار الله، معاون وزیر خارجه کویت در سخنانی در این باره گفت که کشورش این هشت متهم را بر اساس توافقنامه‌های مشترک میان دو کشور به مصر تحویل داده است.
وی ضمن ابراز تأسف نسبت به حضور این افراد در کویت گفت که کشورش در این باره با مقامات مصر همکاری کرده است.
این مقام کویتی در ادامه تأکید کرد: هماهنگی و همکاری امنیتی میان کویت و مصر بسیار قوی بوده و این همکاری با برادران در مصر ادامه خواهد یافت و در این موضوع که امنیت دو کشور مساله‌ای لا ینفک است، با آنها هم عقیده هستیم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تروریستی خواندن اخوان المسلمین از سوی دولت کویت نیز افزود: چیز مشخصی در این باره وجود ندارد و موضع ما در این باره پیشتر اعلام شده و چیز جدیدی در این زمینه وجود ندارد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/133448/صدها-اخوانی-کویت-را-ترک-کردند
بستن   چاپ