اخبار محرمانه
پیروزی تیم فوتبال الجزایر در پاریس جنجالی شد
دوشنبه 24 تير 1398 - 17:53:18
اخبار محرمانه - فارس / وزارت کشور فرانسه اعلام کرد، به دنبال آشوب‌های یکشنبه شب در این کشور بعد از صعود تیم ملی فوتبال الجزایر به فینال جام ملت‌های آفریقا، در مجموع 282 نفر از فرانسوی‌های الجزایری تبار بازداشت شدند.
پایان یکی از بازی‌های نیمه نهایی جام ملت‌های آفریقا در مصر و پیروزی تیم فوتبال الجزایر بر نیجریه، عصر و شب یکشنبه خیابان‌های فرانسه را به صحنه درگیری نیروهای پلیس و امنیتی با حامیان این تیم بدل کرد.
بنا بر نوشته خبرگزاری فرانسه، وزارت کشور فرانسه امروز دوشنبه اعلام کرد که در «آشوب‌های» روز یکشنبه در فرانسه بعد از پیروزی تیم الجزایر در نیمه نهایی جام ملت‌های آفریقا، در مجموع 282 نفر بازداشت شدند.
به گزارش رسانه‌های فرانسوی، حامیان تیم فوتبال الجزایر دنبال صعود آن به فینال این رقابت‌ها، در خیابان‌های سراسر فرانسه به جشن و پایکوبی پرداختند اما این جشن‌ها به آشوب تبدیل شدند.
حامیان تیم الجزایر در فرانسه، بعد از پیروزی این تیم در بازی یک چهارم نهایی جام ملت‌های آفریقا در برابر ساحل عاج هم به خیابان‌ها آمده بودند. به گفته مقام‌های فرانسوی آنها به آشوب و آسیب زدن به مغازه‌ها در مرکز پاریس زده بودند.وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که از مجموع 282 نفر بازداشتی آشوب‌های روز گذشته، 249 نفر به بازداشتگاه‌ها منتقل شدند.
از شهر مون پلیه فرانسه هم خبر رسیده که یک حامی تیم الجزایر حین رانندگی و جشن گرفتن صعود آن به فینال، کنترل خودرو را از دست داد و یک زن را کشت و فرزندش را شدیدا زخمی کرده است.
فرانسه که سابقه تاریخی در استعمار کشورهای آفریقایی و جنگ‌های خونین با جنبش‌های استقلال‌طلبانه در این قاره دارد، موطن الجزایری تبارهای بسیاری است. علاوه بر این، فوتبالیست‌های مطرح فرانسوی از قبیل «زین الدین زیدان» که با این تیم در سال 1998 برنده جام جهانی فوتبال شدند، الجزایری تبار هستند.
سرکوب هواداران تیم فوتبال الجزایر در فرانسه در حالی صورت گرفته که در ماه‌های گذشته، نیروهای امنیتی این کشور مشغول سرکوب جنبش «جلیقه زردها» هم بوده‌اند؛ جنبشی که علیرغم حضور 35 هفته‌ای خود در شنبه‌های اعتراضی، همچنان ادامه یافته است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/133449/پیروزی-تیم-فوتبال-الجزایر-در-پاریس-جنجالی-شد
بستن   چاپ