اخبار محرمانه
برگزاری رزمایش مشترک نیروهای عربستان و آمریکا
دوشنبه 24 تير 1398 - 19:37:34
اخبار محرمانه - فارس / نظامیان عربستان سعودی و آمریکا رزمایش دو هفته‌ای را در شهرک نظامی واقع در شمال عربستان و با هدف حفظ آمادگی رزمی و انتقال تجربیات برگزار کردند.
رزمایش زمینی نیروهای عربستان سعودی و آمریکا از امروز دوشنبه در شهرک نظامی «ملک خالد» در شمال عربستان آغاز شد.
به نوشته «خبرگزاری رسمی عربستان» این رزمایش که «فرمانده مشتاق 2019» نام دارد با حضور سرلشکر «صالح بن احمد الزهرانی» فرمانده منطقه شمال عربستان برگزار شد.
در این رزمایش دو هفته‌ای برخی از اهداف آموزشی در میادین عملیاتی معمول و غیرمتعارف اجرا می‌شود. گفته می‌شود که یکی از اهداف برگزاری این رزمایش افرایش توان عملیاتی و انتقال تجربیات است. چندی قبل نیز این دو کشور در پایگاه هوایی «امیر سلطان» در عربستان رزمایش مشترکی تحت عنوان «سپر پیشگیری- 2» برگزار کردند.
بر اساس این گزارش، سرلشکر «بن سعد العمری» معاون فرمانده‌ نیروهای مسلح مرکزی عربستان درباره ضرورت برگزاری رزمایش سپر پیشگیری-2 گفت، برگزاری چنین رزمایش‌هایی به هدف افزایش همکاری، تبادل تجربیات و افزایش سطح آمادگی نیروهای مسلح دو کشور است. (جزئیات بیشتر)
این در حالی است که آمریکا بزرگترین کشور صادرکننده سلاح در جهان، از تامین کنندگان اصلی سلاح برای عربستان است.
از دیگر فعل و انفعالات حوزه نظامی مرتبط با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس نیز افتتاح بزرگترین گارد ساحلی قطر در بحبوحه تنش‌های منطقه و با حضور فرمانده نیروی دریایی آمریکا در روز گذشته بود.
به نوشته «خبرگزاری فرانسه» در مراسم افتتاح این پایگاه دریایی که در 30 کیلومتری دوحه، پایتخت این کشور قرار دارد «عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی» نخست وزیر قطر و «جیم مالوی» فرمانده نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه حضور داشتند.
جیم مالوی، فرمانده ناوگان پنجم آمریکا در بحرین در این زمینه اظهار داشت که این که پایگاه جدید فرصتی فوق‌العاده برای آمریکا جهت ‌ تعامل قوی‌تر با گارد ساحلی قطر است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/133643/برگزاری-رزمایش-مشترک-نیروهای-عربستان-و-آمریکا
بستن   چاپ