اخبار محرمانه
نفس‌های آخر نفت در بودجه کشور
دوشنبه 24 تير 1398 - 21:20:06
اخبار محرمانه - صدا و سیما / طرح اولیه اصلاح ساختار بودجه با رویکرد قطع وابستگی به نفت در شورای عالی هماهنگی سران سه قوه به تایید رسید.
در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه به ریاست رئیس جمهور و با حضور سایر اعضا، جمع‌بندی کمیته‌های کارشناسی از چارچوب‌های کلی و محور‌های کلان اصلاح ساختار بودجه ارایه شد. در جلسه امروز کلیات اصلاح ساختار بودجه در 4 محور اساسی شامل درآمدزایی پایدار، هزینه‌کرد کارا، ارتقای ثبات، توسعه و عدالت و اصلاحات نهادی و نظام بودجه‌ریزی به تصویب رسید.
این اصلاحات مبتنی بر برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در موارد ذیربط و همچنین اصلاحات اساسی مورد نیاز برای کاستن وابستگی بودجه کشور به درآمد‌های نفتی و ثبات اقتصادی تنظیم شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص این جلسه در توئیتر خود نوشت:
طرح اولیه #اصلاح_ساختار_بودجه با رویکرد #قطع_وابستگی_به_نفت، پس از برخورداری از نظرات کارشناسان و نخبگان، امروز در شورای عالی هماهنگی سه قوه مطرح و کلیات آن در 4 محور و 9 بسته اجرایی به تایید رسید.
اجرای این طرح که به تشخیص صاحب‌نظران یک ضرورت است، نیازمند #وفاق_و_همکاری_ملی است.
نوبخت در توئیتی دیگر اضافه کرد:
مقررشد برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت، پروژه‌ها و اقدامات پیشنهادی هر یک از بسته‌ها در کارگروه ویژه‌ای از سه قوه بررسی و به شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه گزارش شود.
این طرح ان‌شاءالله فردا در جلسه غیر علنی مجلس نیز ارایه خواهد شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/133695/نفس‌های-آخر-نفت-در-بودجه-کشور
بستن   چاپ