اخبار محرمانه
کاهش نیروهای نظامی امارات در یمن
سه شنبه 25 تير 1398 - 06:15:00
آخرین خبر تحلیل
اخبار محرمانه -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

k ١٧
١
آخرین خبر / چرخش از استراتژی نظامی به "اول صلح"....امارات تصمیم به کاهش و بازآرایی نیروهای نظامی اش در یمن گرفته است. هفته پیش یک مسئول اماراتی که هویتش را آشکار نکرده به خبرگزاری فرانسه این خبر را داده است. عبدالخالق عبدالله مشاور جنجالی محمد بن زاید نیز در همین باره در توییتر ادعا کرد رهبران امارات به دنبال فرصت دادن به صلح در یمن هستند.
ترکی شلهوب از معارضان عربستانی چنین تحلیلی از تصمیم جدید امارات در صفحه توییترش ارائه کرد: "عقب نشینی امارات از یمن بدون هماهنگی با عربستان بوده است. محمد بن زاید ولیعهد امارات بیم دارد که حمله های انصارالله به این کشور گسترش یابد. همچنین به دنبال حفظ باقیمانده اعتبار امارات در غرب است. به همین دلیل از یمن گریخت و محمد بن سلمان را رها کرد تا به تنهایی در باتلاق یمن غرق شود و عربستان به تنهایی هزینه انسانی و مادی جنگ را پرداخت کند."
امارات یک طرف اصلی در ائتلاف به رهبری عربستان در جنگ علیه یمن بود و دربخشی از مناطق مهم یمن همانند عدن، مخا، حضرموت، و تاسیسات گازی بلحاف استقرار یافته بود. همچنین برای تحکیم حضورش در استان مهره که در مرز پادشاهی عمان است و جزیره سقطری تلاش کرد.
امارات نقش نظارت و پشتیبانی لجستیکی از نیروهای وابسته به دولت منصور هادی و نظامیان سودانی که برای ائتلاف عربستان می جنگیدند را بر عهده داشت. ابوظبی همچنین تشکیلات نظامی محلی ایجاد کرد که به صورت مستقیم تحت نظر امارات فعالیت می کردند. گفتنی است گروه های حقوق بشری امارات را متهم ساخته اند که زندان هایی خارج از چارچوب دولت در یمن ایجاد کرده که گزارش های بسیاری از شکنجه زندانیان آن بازداشت گاه ها منتشر شده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/133802/کاهش-نیروهای-نظامی-امارات-در-یمن
بستن   چاپ