اخبار محرمانه
سود 35 درصدی سازندگان از ساخت یک آپارتمان
چهارشنبه 26 تير 1398 - 16:51:18
اخبار محرمانه - خانه ملت / عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با وجود مشکلات فعلی حوزه ساخت و ساز، ساخت یک ملک برای سازندگان بیش از 35 درصدی سود دارد، بنابراین هنوز هم بازار تولید مسکن دارای سود قابل توجهی است.
حمید بنایی عضو کمیسیون عمران مجلس بر لزوم تحول در عرصه تولید مسکن تأکید کرد و گفت: امروز کمبود مسکن در کشور موجب افزایش چشمگیر قیمت شده و به طور حتم وضعیت کنونی ماحصل عدم برنامه ریزی در چند سال اخیر برای ساخت مسکن بوده است.
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز یکی از اولویت های اصلی بازار مسکن، توسعه ساخت و ساز در کشور است، البته با افزایش قیمت مصالح ساختمانی و تشدید قیمت تمام شده، کار برای پیمانکاران و سازندگان سخت شده است.
سود 35 درصد سازندگان از ساخت یک آپارتمان
با وجود مشکلات فعلی حوزه ساخت و ساز، ساخت یک ملک برای سازندگان بیش از 35 درصدی سود دارد، بنابراین هنوز هم بازار تولید مسکن دارای سود قابل توجهی است
وی ادامه داد: با وجود مشکلات فعلی حوزه ساخت و ساز، ساخت یک ملک برای سازندگان بیش از 35 درصدی سود دارد، بنابراین هنوز هم بازار تولید مسکن دارای سود قابل توجهی است.
بنایی تصریح کرد: البته با توجه به حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در بازار مسکن، دایره سود سازندگان باید افزایش یابد، البته این مسئله به معنای گران فروشی ملک نیست، بلکه می توان با افزایش سرمایه، سازندگان را حمایت کرد.
بازار مسکن برای افزایش تولید و عرضه نیازمند هماهنگی و همبستگی است
این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: امروز بازار مسکن برای افزایش تولید و عرضه نیازمند هماهنگی و همبستگی است، یعنی آنکه دستگاه های خدمات رسان، دولت، مجلس و شهرداری ها باید دست به دست هم دهند، تا انبوه سازان و بخش خصوصی به صورت گسترده وارد میدان شوند.
بخشی از سازندگان ورود به بازار تولید مسکن را پرریسک می دانند
وی ادامه داد: در شرایط کنونی به دلیل تلاطم قیمت ها در حوزه مصالح ساختمانی و بخش های دیگر مسکن، بخشی از سازندگان ورود به بازار تولید مسکن را پرریسک می دانند؛ بنابر این مولفه اصلی در بحث رونق تولید، با ثبات کردن بازار و قیمت محصولات است.
کارنامه دولت در بحث تولید انبوه مسکن موفق نبوده است
عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: البته کارنامه دولت در بحث تولید انبوه مسکن موفق نبوده است، به طوری که دولت در حوزه تولید مسکن اجتماعی و تکمیل مسکن مهر عملا نتیجه نگرفت.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/134756/سود-35-درصدی-سازندگان-از-ساخت-یک-آپارتمان
بستن   چاپ