اخبار محرمانه
آمریکا: برای مقابله با چین به پایگاه‌های نظامی بیشتری نیاز داریم
چهارشنبه 26 تير 1398 - 21:41:10
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / گزینه پیشنهادی ترامپ برای تصدی ریاست پنتاگون گفت این کشور به منظور مقابله با «تهدیدات چین» به پایگاه‌های نظامی بیشتر در منطقه هند و اقیانوس آرام نیاز دارد.
به گزارش ژاپن تایمز، مارک اسپر، گزینه پیشنهادی رئیس جمهور آمریکا برای تصدی وزارت دفاع گفت این کشور به پایگاه‌های نظامی بیشتری در منطقه هند و اقیانوس آرام برای مقابله با چین نیاز دارد.
اسپر روز گذشته در جلسه‌ای در سنا اعلام کرد چین به پیشرفت‌های فنی چشمگیری در سامانه‌های تسلیحاتی دست یافته که به منظور شکست و کاهش قابل توجه اثربخشی نیرو‌های آمریکایی از جمله برد و دقت تسلیحات موشکی طراحی شده است.
گزینه پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای تصدی ریاست پنتاگون افزود چین بر روی افزایش چشمگیر موشک‌های کروز برای انجام حملات زمینی و نیزموشک‌های بالستیک با برد کوتاه، متوسط و بلند سرمایه گذاری کرده است. وی تاکید کرد آمریکا نیاز به توسعه مکان‌های عملیاتی جایگزین در منطقه دارد. او گفت پنتاگون به توسعه مفاهیم جدید و توانایی‌های تازه برای مقابله با این تهدیدات ادامه خواهد داد.
اظهارات اسپر در واقع انعکاس دهنده عقیده کارشناسان درباره تصمیم ارتش آمریکا برای انتقال پایگاه‌های نظامی بزرگ خود به این منطقه است. لیل موریس، تحلیلگر سیاسی مسائل چین گفت واکنش اسپر حاکی از آن چیزیست که فرمانده نیروی هوایی و سایر نیرو‌های آمریکا از آن به عنوان لزوم تنوع بخشیدن به پایگاه‌های نظامی قدیمی و بزرگ از جمله پایگاه هوایی کادنا در ژاپن یاد می‌کنند.
بنا به اعلام ارتش آمریکا حدود 95 درصد از موشک‌های موجود در زرادخانه‌های ارتش چین دارای برد 500 تا 5 هزار و 500 کیلومتر بوده و به این معناست که این موشک‌ها می‌توانند تاسیسات اصلی آمریکا در سراسر ژاپن را در تیررس حمله هزاران موشک بالستیک و کروز پیشرفته این کشور قرار دهند. برخی کارشناسان امنیت منطقه‌ای گمانه زنی کردند که ارتش چین ممکن است در حال اجرای تمرین حمله موشکی پیشگیرانه به پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه باشد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/134921/آمریکا--برای-مقابله-با-چین-به-پایگاه‌های-نظامی-بیشتری-نیاز-داریم
بستن   چاپ