اخبار محرمانه
اردوغان حمله به دیپلمات ترکیه در کردستان عراق را محکوم کرد
چهارشنبه 26 تير 1398 - 21:41:27
اخبار محرمانه - فارس / رئیس جمهور ترکیه ضمن محکوم کردن حمله به یک دیپلمات این کشور در کردستان عراق، از رایزنی با مقام‌های عراقی برای یافتن عاملان این حمله خبر داد.
رئیس جمهور ترکیه عصر چهارشنبه به وقت تهران حمله به معاون کنسولگری این کشور در کردستان عراق که به مرگ وی منجر شد را محکوم کرد.
منابع خبری ساعاتی قبل از کشته شدن معاون کنسولگری ترکیه در کردستان عراق به همراه سه تن از کارمندان کنسولگری این کشور در شهر اربیل خبر دادند.
به نوشته وبگاه شبکه خبری «السومریه» این افراد در رستوران «هوکاباز» در منطقه «عین کاوه» در اربیل در حال غذا خوردن بودند که افراد ناشناس به سوی آن‌ها تیراندازی کردند. منابع عراقی به السومریه گفتند که احتمال دارد این ترور در پاسخ به کشته شدن دو تن از فرماندهان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) صورت گرفته باشد.
به نوشته وبگاه خبری «ای ایچ ِای» «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه ساعاتی بعد از این حادثه در این زمینه اظهار داشت: «حمله فجیع به کارمندان کنسولگری ترکیه در اربیل را محکوم می‌کنم.»
وی در ادامه اظهار داشت: «ما در تماس با مقام‌های عراقی و مسئولان محلی برای یافتن عاملان این حمله هستیم.»
این در حالی است که «دیار دنیر» مسئول اطلاع‌رسانی یگان‌های «مدافع خلق» شاخه نظامی گروه «پ.ک.ک» با تکذیب دست داشتن در این حمله، به شبکه خبری «روسیا الیوم» گفت: «هیچ اطلاعاتی از این ماجرا نداریم.»
وزارت‌ خارجه ترکیه نیز در واکنش به این مسئله تنها کشته شدن یک دیپلمات ترک و یک شهروند عراقی را تأیید کرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/134924/اردوغان-حمله-به-دیپلمات-ترکیه-در-کردستان-عراق-را-محکوم-کرد
بستن   چاپ