اخبار محرمانه
دوترته به مشکل خورد
جمعه 28 تير 1398 - 17:04:01
اخبار محرمانه - ایسنا / مخالفان رییس جمهور فیلیپین امروز، جمعه اعتراض خود را علیه "متهم شدن به فتنه‌انگیزی" از سوی پلیس، ابراز کردند.
36 تن از شخصیت‌های اپوزیسیون فیلیپین به تخریب سایبری وجهه رودریگو دوترته، رییس جمهور این کشور و فتنه‌انگیزی در آستانه انتخابات میان‌دوره ماه مه سال آینده میلادی با انتشار ویدئوهایی در فضای مجازی متهم شده‌اند. در این ویدئوها مردی که صورت خود را پوشانده ادعا می‌کند که دوترته و خانواده‌اش در تجارت غیرقانونی مواد مخدر دست دارند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، این مرد پس از انتشار این ویدئوها تسلیم پلیس شد و در تلویزیون فیلیپین اظهار کرد که ادعاهایش غلط بوده‌اند و اعضای اپوزیسیون او را برای ساخت این ویدئوها فریب داده‌اند. او در گفته‌های خود از معاون رییس جمهور، کشیش‌های کاتولیک، یک دادستان کل سابق، وکلا و قانونگذاران فعلی و سابق نام برد.
وزارت دادگستری در حال بررسی پرونده شکایت پلیس علیه مخالفان دوترته است. مخالفان دوترته هدف این اقدام را ایجاد انحصار قدرت برای رییس جمهوری می‌دانند که هم‌اکنون با در دست داشتن 80 درصد از کرسی‌های قانونگذاری اکثریت غالب پارلمان را در دست دارد.
دوترته تاکید دارد که از چالش استقبال می‌کند اما به راحتی منتقدان برجسته خود را تهدید می‌کند و ماه گذشته میلادی علنا اظهار کرد که در صورت تلاش مخالفانش برای استیضاح او، آنان را به زندان می‌اندازد.
سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین اظهار کرده که دوترته در شکایتی که علیه مخالفانش به ثبت رسیده، دست نداشته است.
مخالفان این رییس جمهور اما این پرونده را "آزار و اذیت سیاسی" و "کاملا بی‌پایه و اساس" دانسته‌اند.
آنان همچنین هدف این اقدام را برکناری قانونگذاران اپوزیسیون خوانده و از پلیس خواسته‌اند که بی‌طرف عمل کند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/136354/دوترته-به-مشکل-خورد
بستن   چاپ