اخبار محرمانه
بازنده اصلی تحریم‌های ضدروسیه
جمعه 28 تير 1398 - 17:04:41
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / وزیر خارجه روسیه تاکید کرد سیاست تحریمی اروپا برای توقف توسعه اقتصادی و فناوری کشورش، شکست خورده است.
به گزارش تاس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در حاشیه نشست «مجمع گفتگوهای سنت پترزبورگ» با بیان اینکه اروپا بازنده اصلی تحریم‌های ضدروسی است افزود: «جریان زندگی نشان داده که سیاست (تحریمی) توقف توسعه اقتصادی و فناوری روسیه، پیامدهای منفی چشمگیری بر تجار و مصرف‌کنندگان اروپایی داشته است. تا جایی که من می‌دانم تحقیقات کمیته روابط اقتصادی شرق اروپا نشان داده که چنین سیاستی میلیاردها یورو ضرر به بار آورده است».
مجمع گفتگوهای سنت پترزبورگ را رئیس جمهور روسیه و گرهارد شرودر، صدراعظم وقت آلمان در سال 2001 بنیان‌گذاری کردند و از آن زمان هر ساله برگزار می شود.
به گفته لاوروف تحریمهای یک‌جانبه و غیرقانونی اتحادیه اروپا، اثرات مثبتی هم داشته و چشم‌انداز همکاری بین مسکو و برلین را ایجاد کرده است.
این مقام ارشد دولت روسیه در ادامه یادآوری کرد که اتحادیه اروپا به این دلیل تحریمهای ضدروسی اعمال کرده که «مسکو از مردم کریمه و دنباس حمایت می‌کند؛ مردمی که حاکمیت ناسیونالیست‌های افراطی در کی‌یف (پایتخت اوکراین) را نمی‌پذیرند. حاکمان جدید در اوکراین جنگ بی‌پایانی علیه زبان، فرهنگ، و ارزشهای روسی به راه انداخته‌اند».
در ماه مارس 2014 ساکنان روس‌تبار شبه جزیرۀ کریمه در شرق اوکراین در یک همه‌پرسی عمومی شرکت کردند و رأی به جدایی از اوکراین و الحاق به روسیه دادند. در واکنش به این اقدام، آمریکا و کشورهای غربی، روسیه را متهم به ضمیمه‌ کردن غیرقانونی کریمه به خاک خود کردند و تحریم‌هایی علیه مسکو اعمال شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/136363/بازنده-اصلی-تحریم‌های-ضدروسیه
بستن   چاپ