اخبار محرمانه
خودروهای وارداتی ترخیص شد
جمعه 28 تير 1398 - 19:14:05
اخبار محرمانه - خبرآنلاین / معاون امور گمرکی گمرک از ترخیص 6653 خودرو وارداتی بر اساس مصوبه هیات وزیران خبر داد و گفت: تاکنون برای 340 دستگاه از خودروهای اظهار شده صدور پروانه انجام نشده است.
به گزارش خبرآنلاین برخی فعالان بازار معتقدند ورود این خودروها به بازار می تواند زمینه را برای تغییر قیمت خودروهای وارداتی باز کند چراکه از پس افزایش قیمت ارز و ممنوعیت ورود خودرو به کشور ، خودروهای خارجی افزایشی قابل توجه را تجربه کرد.
مهرداد جمال ارونقی با اشاره به آخرین آمار ترخیص خودرو از گمرک اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیأت وزیران مبنی بر ورود خودروی خارجی از تاریخ 16 دی ماه 1397 تا تاریخ 16 تیر ماه 1398 در این مدت 6653 دستگاه خودروی وارداتی از گمرک ترخیص شده است.
معاون امور گمرکی گمرک افزود: تاکنون 340 دستگاه از خودروهای اظهار شده منجر به صدور پروانه نشده و به دلایلی نتوانسته‌اند مجوزهای لازم را برای ترخیص اخذ کنند.
1048 خودرو در گمرک ماند
بنا بر اعلام گمرک وی به یکی از دلایل عدم ترخیص خودروها اشاره کرد و گفت: علاوه بر آمار فوق بالغ بر 1048 دستگاه خودرو نیز با وجود آنکه اظهارشده و پروانه گمرکی دریافت کرده‌اند امکان خروج آنها فراهم نیست؛ به دلیل آنکه در مهلت یاد شده نتوانستند از گمرک خارج شوند.
ارونقی ادامه داد: برای این خودروها قرار شد پیش نویسی از سوی دستگاه های مربوطه مبنی بر تمدید مهلت زمانی تهیه و به تصویب هیات وزیران برسد تا این مانع برطرف شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/136503/خودروهای-وارداتی-ترخیص-شد
بستن   چاپ