اخبار محرمانه
بی اعتمادی عراق به نیروهای دموکراتیک سوریه
شنبه 29 تير 1398 - 12:24:56
اخبار محرمانه - فارس / قرار بود یک گذرگاه جدید بین سوریه و عراق ایجاد شود، ولی مسئولان عراقی وقتی مشاهده کردند که پرچم دولت سوریه در آن وجود ندارد، حاضر به گشایش گذرگاه نشدند.
روزنامه «الاخبار» لبنان گزارش داد که قرار بود جمعه (روز گذشته) یک گذرگاه مرزی بین سوریه و عراق گشایش یابد که طرف مقابل بغداد، شبه‌نظامیان کُرد «نیروهای دموکراتیک سوریه» بودند.
این شبه‌نظامیان که تحت حمایت آمریکا قرار دارند و گرایش‌های جدایی‌طلبانه دارند، روز گذشته حاضر نشدند پرچم سوریه را در این گذرگاه به اهتزاز درآورند.
ایجاد این گذرگاه به درخواست دولت عراق بود.
قرار بود که هفته گذشته، این گذرگاه بین منطقه «سنجار» عراق و منطقه مقابل آن در خاک سوریه ایجاد شود؛ منطقه‌ای که تحت تسلط شبه‌نظامیان کُرد قرار دارد.
شبه‌نظامیان کُرد نپذیرفتند که پرچم قانونی دولت سوریه در این گذرگاه نصب شود، و طرف عراقی نیز به همین دلیل، حاضر به گشایش این گذرگاه نشد.
هدف از این گذرگاه، «تسهیل بازگشت آوارگان از اردوگاه الهول و سایر اردوگاه‌های سوریه به خاک عراق است».
برخی از منابع در منطقه کردستان اعلام کردند که چند واسطه کُرد، در حال انجام رایزنی‌هایی است تا این گذرگاه، با نظارت سازمان ملل و ائتلاف موسوم به ضد داعش گشایش یابد.
این در حالی است که اخیرا، منابع خبری اعلام کردند که این شبه‌نظامیان وابسته به آمریکا، یک تار صهیونیست را مأمور فروش نفت شرق سوریه کرده‌اند.
این تاجر نیز گفته است که اجازه نخواهد داد هیچ مبلغی از فروش نفت سوریه به دست دولت قانونی این کشور برسد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/136839/بی-اعتمادی-عراق-به-نیروهای-دموکراتیک-سوریه
بستن   چاپ