اخبار محرمانه
مشرق: ربیعی بدل زد؛ ما همراهی می‌کنیم تا «آقا مشکلات را حل کند»!
شنبه 29 تیر 1398 - 12:38:52 PM
آخرین خبر تحلیل
اخبار محرمانه -

مشرق / متن پیش رو در مشرق منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
«علی ربیعی»، فعال چپ و سخنگوی دولت رئیس‌جمهور روحانی، به تازگی طی اظهاراتی در استانداری سیستان و بلوچستان گفته است: هیچ دوره‌ای در نظام جمهوری اسلامی ایران به سختی دوران کنونی نبوده است.
او تصریح می‌کند: «تمام مسائل و دشواری‌ها با رهبری‌های خردمندانه ولایت فقیه و همراهی دولت به راحتی حل و مرتفع خواهد شد»!
ربیعی در صحبت‌های خود همچنین اظهار کرده است: یکی از مشکلات سیستان و بلوچستان فقدان گفت‌وگو است.
*در صحبت‌های ربیعی پیرامون جایگاه رهبری و دولت یک قلب و فنّ بدل آشکار صورت گرفته و آن اینکه دولت، همراه نیست بلکه سررشته‌دار تمام امور کشور است و اوست که نیاز به همراهی دارد. به سخن دیگر اینکه دولت از مردم رأی می‌ستاند که برای امور مختلفه بر اساس شعارهایی که داده است تدبیر کند و تمام دستگاه‌های نظام و از جمله رهبری نیز با آن همراهی خواهند داشت.
و گرنه اگر قرار بود دولت و شخص رئیس‌جمهور فقط نقش همراهی داشته باشند و مدیر تمام امور کشور رهبری نظام باشد؛ پس چه نیازی به انتخابات و آنهمه شعارهای پرطمطراق و تکرار می‌کنم و غیره؟!
هرگز نباید از یاد برد که جایگاه رهبری در نظام جمهوری اسلامی یک «مدیریت کلان ارزشی» است که علی‌الرویه در تصمیمات و روندهای دولت دخالت نمی‌کند و نقش همراهی دارد.
ضمن اینکه بر اساس فلسفه‌ای که از جایگاه ولایت فقیه می‌شناسیم؛ مسئولیت مستقیم رهبری فقط در دو حوزه «امنیت و دین» است و در سایر امور شاهد تنفیذ حکم به رئیس جمهور هستیم.
صورت ساده‌تر و مثالی کلام اینکه آقای روحانی، آقای ربیعی و دوستان ایشان در ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان، تمام راهبرد دولت برای اجرائیات کشور را بر چیزی به نام برجام مبتنی کردند و در این راه حتی از خطوط قرمز نظام هم گذشتند اما اکنون که برجام شکست خورده، گوشت به دو برابر قیمت رسیده و قیمت اقسامی از لبنیات هم بصورت شبانه‌روزی گران می‌شود؛ می‌گویند ما همراهان رهبری نظام هستیم و کلید خرد و تدبیر نزد ایشان است!
بدیهی است که چنین مهملی حتی در دموکراسی‌های نوپا و فاقد مراجع اجتماعی سیاست‌ورز نیز پذیرفته نیست. زیرا دولت‌ها در هنگامی که اشتباهاتشان آشکار می‌شود و یا مردم در جریان غلط بودن مسیر آنها قرار می‌گیرند؛ به جای «مقصّرتراشی»، مسئولیت‌پذیری می‌کنند.
این استدلال مجدداً مورد اشاره قرار می‌گیرد که نفس برگزاری «انتخابات» نشان می‌دهد مسئول تمام امورات و اجرائیات کشور، شخص رئیس‌جمهور و حامیان او هستند نه رهبری نظام. لازم به توضیح است که تأکید ربیعی بر اینکه هیچ دوره‌ای به سختی دوران کنونی نبوده است نیز انگاره صحیحی نیست و بدیهیست که در دوران جنگ تحمیلی،‌ شرایط کشور از هر حیث، سخت‌ترین شرایط برای مردم و نظام بوده است.
بزرگنمایی مشکلات، مقوله‌ایست که مقام معظم رهبری مسئولان و مردم را از آن بر حذر داشته‌اند...

http://www.SecretNews.ir/fa/News/136862/مشرق--ربیعی-بدل-زد؛-ما-همراهی-می‌کنیم-تا-«آقا-مشکلات-را-حل-کند»!
بستن   چاپ