اخبار محرمانه
البشیر به لاهه نمی‌رود
شنبه 29 تير 1398 - 14:35:04
اخبار محرمانه - فارس / رئیس شورای نظامی سودان تأکید کرد که این شورا هرگز «عمر البشیر» رئیس‌جمهور عزل شده این کشور را تحویل دادگاه لاهه نخواهد داد.
دادگاه لاهه از سال 2009 البشیر را به اتهام ارتکاب جرایم جنگی و جنایت‌های ضد بشری و نسل‌کشی در دارفور واقع در غرب سودان، تحت تعقیب قرار داده است.
البرهان در مصاحبه با شبکه بی بی سی افزود که دستگاه قضایی سودان شایستگی و توانایی محاکمه البشیر را دارد و وی در داخل کشور محاکمه خواهد شد.
«عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان 22 فروردین در پی گسترش اعتراضات مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، با دخالت ارتش برکنار شد و پس از آن یک شورای نظامی به رهبری «عبدالفتاح البرهان» قدرت را به دست گرفت.
البرهان همچنین درباره حمله به تحصن‌کنندگان در خارطوم نیز تصریح کرد که هیچ دستوری از سوی مسؤولان شورا در خصوص پراکنده کردن تحصن‌کنندگان در خارطوم صادر نشده بود.
وی افزود که برخی فرماندهان نظامی در حادثه حمله به معترضان دست داشته‌اند که تحقیقات از آن‌ها برای ارجاع به دادگاه انجام شد.
در جریان حمله به تحصن‌کنندگان در مقابل مقر فرماندهی ارتش سودان در خارطوم، دستکم 100 نفر کشته شدند.
طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، البرهان پیش‌بینی کرد که هیأت‌های مذاکره‌کننده در مرحله انتقالی به توافقی سریع درباره متمم قانون اساسی دست یابند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/136929/البشیر-به-لاهه-نمی‌رود
بستن   چاپ