اخبار محرمانه
مهاجرت معکوس بلای جان رژیم صهیونیستی
شنبه 29 تير 1398 - 19:06:41
اخبار محرمانه - ایرنا / رژیم غاصب صهیونیستی از زمان تاسیس نامشروع خود در سال 1948 با مشکلات عدیده ای روبه رو بوده، ولی مشکلات امروز این رژیم غاصب با گذشته فرق می کند؛ مهاجرت معکوس، قدعلم کردن و مقابله جنبش های مقاومت با زیاده خواهی های صهیونیست ها و اختلافات درونی قسمتی از این مشکلات است.
تا چند سال پیش مقامات رژیم صهیونستی همواره از مهاجرت یهودیان به سرزمین های اشغالی خبر می دادند و با نشان دادن درِ باغ سبز و دادن امتیاز های بی شمار به دنبال جذب و اسکان یهودیان کم شمار جهان در فلسطین اشغالی بودند، اسکانی که به قیمت جان هزاران فلسطینی بی گناه تمام می شد، اما چند سالی است که نه تنها ترفندهای مقامات صهیونیستی برای جذب و اسکان یهودیان در سرزمین های اشغالی جواب نمی دهد، بلکه مهاجرت معکوس یهودیان فریب خورده از فلسطین اشغالی به بلای جان اشغالگران تبدیل شده است.
قبل از این، فرار و مهاجرت معکوس از فلسطین اشغالی اقشار عادی را شامل می شد، اما امروزه این معضل به دارندگان مدارک بالای دانشگاهی، متخصصان و اکثر اقشار ساکن این سرزمین نیز رسیده است.
بر اساس آماری که اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی منتشر کرده، از سال 1948 تا پایان سال 2015 بیش از 720 هزار نفر از یهودیان مهاجر وارد شده به فلسطین اشغالی از این منطقه خارج و دیگر به آن باز نگشته‌اند.
بر اساس آمار منتشر شده در اوایل سال جاری میلادی، صهیونیست ها برای اولین بار از سال 2009 با تراز منفی مهاجرت مواجه شدند به نحوی که در سال 2018 میلادی شمار یهودیانی که ترجیح دادند بقیه عمر خود را خارج از فلسطین اشغالی ادامه دهند و از این سرزمین خارج شدند 16 هزار 700 نفر اعلام شد در حالی که شمار رسمی افرادی که از نقاط مختلف جهان به فلسطین اشغالی منتقل شدند، تنها 8 هزار و500 نفر اعلام شد.
بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده در فلسطین اشغالی در حال حاضر نسبت یهودیانی که از فلسطین اشغالی مهاجرت می کنند، 2 از هزار است در حالی که شمار مهاجران به فلسطین اشغالی حداکثر به 1 در هزار می رسد.
از نکات قابل توجه در آمار منتشر شده آن است که حدود نیمی از کسانی که مهاجرت از فلسطین اشغالی را به ادامه بقا در آن ترجیح دادند، متولدین این سرزمین بودند در حالی که نیمی دیگر یهودیان در خارج از آن به دنیا آمده بودند و در این میان 64 درصد از اروپا، 25 درصد از آمریکای شمالی و استرالیا و 11 درصد هم از آسیا و آفریقا به این سرزمین اشغالی آماده بودند.
بنابر اعلام روزنامه صهیونیستی جروزالیم پست در اردیبهشت ماه سال جاری (1398) به نقل از دفتر آمار مرکزی رژیم صهیونیستی درخصوص جمعیت یهودیان و غیر یهودیان در سرزمین های اشغالی، هم اکنون حدود 9 میلیون نفر در این منطقه زندگی می کنند که حدود 6.65 میلیون نفر یهودی (و اکثراً مهاجر) هستند که 74 درصد از کل جمعیت فلسطین اشغالی را شامل می شوند.
براساس نوشته این روزنامه، تعداد جمعیت یهودیان اسرائیل در ده سال اخیر یک میلیون نفر افزایش یافته است، در مقابل شمار عرب های ساکن در سرزمین های اشغالی که شامل مسلمانان و مسیحیان و دروزی ها می شود، 1 میلیون 878 هزارو 600 نفرعنوان شده که حدود 21 درصد جمعیت فلسطین اشغالی را شامل می شود.
روزنامه صهیونیستی جروزالیم پست می افزاید، تعداد جمعیت عرب ها در فلسطین اشغالی در ده سال اخیر حدود 400 هزار نفر افزایش یافته است؛ بین سال های 2008 تا 2018، تعداد جمعیت عرب ها در سرزمین های اشغالی حدود 21 درصد افزایش یافت در حالی که جمعیت یهودیان در مقابل 17.5 درصد افزایش یافته بود.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز در شماره سوم آوریل 2019 (14 فروردین 98) خود در این باره نوشت: "ایرز کوماروفسکی" آشپز معروفی که در فلسطین اشغالی و در منطقه الجلیل شهرت زیادی دارد، به نیویورک مهاجرت کرد.
به اعتقاد کارشناسان صهیونیست، بزرگترین نگرانی که مراکز تصمیم گیری اسرائیل را به وحشت انداخته آن است که در سایه روند مهاجرت معکوس از یک سو و افزایش شمار فلسطینیان، جمعیت فلسطینی ها و صهیونیست های مهاجر در سال 2020 در سرزمین های اشغالی با یکدیگر مساوی شود.
این نگرانی به حدی است که طی چند ماه اخیر چند سخنرانی در کنفرانس های معتبر صهیونیستی در این رابطه برگزار شده و این در حالی است که "ایان مدان" رئیس بخش مالی و بودجه وزارت جذب مهاجر رژیم صهیونیستی خبر داد، بودجه ای به مبلغ 100 میلیون شیکل برای ترغیب مجدد دانشمندان یهودی برای بازگشت به فلسطین اشغالی به تصویب رسیده است.
درباره علت این مهاجرت معکوس از سرزمین های اشغالی، رسانه های رژیم صهیونیستی دلایل مختلفی را ذکر می کنند؛ از پرداختن به گرانی معیشت در فلسطین اشغالی نسبت به بقیه نقاط دنیا تا فراهم بودن فرصت های شغلی یا تحقیقاتی در دانشگاه های مختلف جهان و البته اعتراف به نقش مقاومت که اوضاع امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی را به شدت متزلزل کرده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/137074/مهاجرت-معکوس-بلای-جان-رژیم-صهیونیستی
بستن   چاپ