اخبار محرمانه
رژیم صهیونیستی اقدامات جدید امنیتی اتخاذ می کند
دوشنبه 31 تير 1398 - 12:43:55
اخبار محرمانه - ایرنا / رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد که به دنبال توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز، اقدامات امنیتی جدیدی را برای حفاظت از کشتی های تجاری و نظامی خود اتخاذ می کند.
به گزارش روزنامه صهیونیستی "هاآرتص"، این رژیم اقدامات جدیدی را برای مواجه با آنچه "تهدیدات" در دریانوردی و مسیر کشتی رانی خوانده، اتخاذ کرده است.
هاآرتص فاش کرد: یک گروه امنیت اسرائیلی اخیراً نشستی برگزار و تاکید کرد که ایران بازیگر مهمی در آب‌های مختلف بین المللی و منطقه‌ای چه در منطقه خلیج فارس یا منطقه خاورمیانه است.
به نوشته این روزنامه، در این نشست که جزئیات آن فاش نشده، آنچه تهدیدهای احتمالی ایران برای کشتی‌ها و وسایل حمل و نقل دریایی اسرائیل در تنگه‌های دریای سرخ خوانده شده، بررسی شده است.
این روزنامه نوشت: مسئولان اسرائیلی تصمیم گرفته اند به دنبال تشدید تنش در منطقه خلیج فارس، در بندر نظامی شهر «ایلات» عایق‌هایی ضد قایق‌ها و موتورهای آبی ایجاد کنند تا از کشتی‌های لنگر انداخته در این بندر محافظت کنند.
"العربی الجدید" نیز به نقل از هاآرتص مدعی شد که هر گونه حمله به نیروی دریایی اسرائیل، با پاسخ روبه رو خواهد شد.
جمعه شب گذشته نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنا به درخواست سازمان بنادر و امور کشتیرانی استان هرمزگان کشتی انگلیس به نام «استِنا ایمپرو - stena impero» را به دلیل حادثه‌آفرینی، خاموش کردن سیستم موقعیت‌یاب و دفع پسماند نفتی توقیف کرد.
شرکت «استنا ایمپرو» نیز با تأیید توقیف نفتکش این شرکت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نفتکش مذکور به همراه 23 خدمه آن توسط سپاه توقیف شده است.
این در حالی است که سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز با صدور بیانیه‌ای خواستار خویشتنداری ایران و انگلیس برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/137517/رژیم-صهیونیستی-اقدامات-جدید-امنیتی-اتخاذ-می-کند
بستن   چاپ