اخبار محرمانه
انتخابات محلی در کره شمالی برگزار شد؛ مشارکت تقریبا 100درصدی
دوشنبه 31 تير 1398 - 19:08:30
اخبار محرمانه - ایرنا / انتخابات محلی کره شمالی با هدف انتخاب نمایندگان شوراهای استانی، شهری و شهرستان‌ها و با مشارکت حدود 100 درصدی مردم این کشور برگزار شد.
به گزارش رسانه‌های کره شمالی در این انتخابات که روز گذشته (یکشنبه) برگزار شد 99.98 درصد واجدان شرایط شرکت کرده‌اند، دولت کره شمالی این میزان از مشارکت را بیانگر «وحدت ملی» در کشور می‌داند.
گزارش‌ها حاکی است «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز رأی خود را در یک شعبه رأی گیری در استان جنوبی «هامگیون» به صندوق ریخت، او بعد از به صندوق انداختن رأی خود گفت در نشستی با نامزدهای این انتخابات، از آنها خواسته است مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرند و به مردم فادار باشند.
انتخابات محلی هر چهار سال یکبار و برای انتخاب نمایندگان شوراهای استانی، شهری و شهرستان‌ها برگزار می‌شود در کنار انتخابات محلی، انتخابات مجلس کره شمالی هم که از آن با عنوان مجمع عالی خلق یاد می شود، هر پنج سال یک بار برگزار می شود.
در آخرین انتخابات مجلس کره شمالی که اسفند 1397 برگزار شد میزان مشارکت به 99.99 درصد هم رسید.
با این حال کارشناسان معتقد هستند انتخابات در کره شمالی، غیر رقابتی است در هر حوزه، یک کاندیدا از طرف حزب حاکم، معرفی می شود و مردم می توانند به آن کاندیدا رای مثبت یا منفی بدهند معمولاً همه کاندیداها هم رای می آورند و هیچکس، رای منفی نمی گیرد.
کاندیداها همانطور که تشریفاتی و غیر رقابتی انتخاب می شوند در مجلس هم تشریفاتی عمل می کنند آنها اختیاری از خود ندارند اختیارات آنها تشریفاتی است و نمی توانند در زمینه قانونگذاری یا نظارت بر دولت فعالیت داشته باشند.
نباید فراموش کرد که انتخابات در کره شمالی اصولاً راهی برای اعلام مشارکت و حمایت مردم از دولت و حزب حاکم است برای همین پس از هر انتخاباتی رهبران این کشور مشارک 100 درصدی مردم را نشانه ای از مقبولیت دولت و حزب می دانند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/137821/انتخابات-محلی-در-کره-شمالی-برگزار-شد؛-مشارکت-تقریبا-100درصدی
بستن   چاپ