اخبار محرمانه
گریفیتس: بحران یمن از راه سیاسی قابل حل است
سه شنبه 1 مرداد 1398 - 20:30:17
اخبار محرمانه - مهر / نماینده سازمان ملل در امور یمن بر حل بحران یمن از راه سیاسی تاکید کرد.
به گزارش النشره، مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن بر امکان پذیر بودن حل بحران یمن از طریق دیلپماتیک تاکید کرد.
وی افزود: جنگ در یمن از طریق تلاش‌های دیپلماتیک قابل حل است. طرف‌های درگیر در یمن همچنان توافق استکهلم را به مثابه ورودی راه حل می‌دانند.
شایان ذکر است که وی پنجشنبه (27 تیر) در نشست شورای امنیت گزارشی از آخرین تحولات یمن و دیدارهایی که با مقام‌های این کشور داشته، ارائه کرد که اعلام کرده بود که در دیدارهایی که با طرفین داشته، آن‌ها برای دستیابی به راه‌حلی برای برون‌رفت از بحران این کشور تمایل نشان داده‌اند.
وی با بیان اینکه اوضاع انسانی در یمن از اهمیت بالایی برخوردار است، گفته بود: همه طرف‌ها در یمن بر اهمیت راه حل سیاسی و اجرای توافق استکهلم تأکید داشتند.
نمایندگان دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء) و دولت مستعفی یمن (مستقر در عدن) که مورد حمایت غرب و دولت سعودی است، 18 دسامبر گذشته در شهر استکهلم، پایتخت سوئد بر سر توقف آتش بس در استان الحدیده، تبادل اسرا و تداوم گفت‌وگوها توافق کردند.
مارتین گریفیتس اخیراً بعد از دیدار با مقام‌هایی در ریاض و عدن وارد صنعاء، پایتخت یمن شد و با مقام‌های انصارالله و دولت نجات ملی این کشور دیدار کرد.
او در این سفر با «سید عبدالملک بدر الدین الحوثی»، رهبر انصارالله و «مهدی المشّاط»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در صنعاء دیدار کرد و درباره آخرین تحولات این کشور رایزنی کرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/138678/گریفیتس--بحران-یمن-از-راه-سیاسی-قابل-حل-است
بستن   چاپ