اخبار محرمانه
جای‌ خالی‌ فرهادی و حضور‌ جالب‌ حناچی در جشن خانه سینما
چهارشنبه 2 مرداد 1398 - 11:28:56
اخبار محرمانه - خراسان / دیروز فهرست نامزدهای بیست‌ویکمین جشن خانه سینما اعلام شد. مهم‌ترین نکته‌ای که با نگاهی کلی به اسامی نامزدها می‌توان متوجه شد، پیشتازی دو فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار و «مغزهای کوچک زنگ‌زده» به کارگردانی هومن سیدی است. در ادامه مطلب پنج نکته جالب درباره این فهرست را می‌خوانید.
1- پیشتازی «شبی که...» و «مغزها...»
فیلم «شبی که ماه کامل شد» که جوایز سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر را درو کرد، در بیستمین جشن خانه سینما هم به همان اندازه مورد توجه قرار گرفته و در 13 بخش نامزد دریافت جایزه شده است. پس از «شبی که...» و «مغزها...»، دو فیلم «سرخ‌پوست» و «تنگه ابوقریب» در رتبه دوم بیشترین نامزدی قرار گرفتند و در هشت بخش مختلف برای دریافت جایزه شانس دارند.
2- ناکامی «بمب» و «دارکوب»
برخلاف فیلم‌های نرگس آبیار و هومن سیدی که در جشن خانه سینما هم مانند جشنواره فجر خوش درخشیده، دو فیلم «بمب؛ یک عاشقانه» ساخته پیمان معادی و «دارکوب» اثر بهروز شعیبی، در مقایسه با سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر وضعیت بسیار متفاوتی دارند. «بمب» 10 نامزدی در جشنواره فجر سال 96 کسب کرده بود اما در جشن خانه سینما در سه بخش بهترین فیلم نامه، بهترین نقش مکمل مرد و بهترین جلوه‌های بصری نامزد دریافت جایزه شده است. «دارکوب» هم با سابقه 10 نامزدی در جشنواره فجر، فقط در دو بخش بهترین نقش اول زن و بهترین چهره‌پردازی، نامزد شده است.
3- شهردار تهران نامزد بهترین تهیه‌کنندگی
از دیگر نکات جالب بیست‌ویکمین جشن خانه سینما، وجود نام شهردار تهران در میان نامزدهای بهترین تهیه‌کنندگی مستند است. پیروز حناچی با مستند «زمستان است» به کارگردانی مهرداد زاهدیان، در این بخش نامزد دریافت جایزه شده است. او با این مستند به بخش مسابقه یازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران هم راه پیدا کرده و این مستند در میان نامزدهای فیلم‌های بلند حضور دارد.
4- جشن خانه سینما بدون فرهادی
این برای اولین بار است که اصغر فرهادی فیلمی ساخته و در جشن خانه سینما نامزد نشده است؛ در حالی که وی پای ثابت این جشن بود و برای هر هفت فیلم قبلی‌اش در جشن خانه سینما نامزد بهترین فیلم نامه و کارگردانی شده بود. دلیل غیبت فرهادی هم واضح است، این که تازه‌ترین ساخته او به نام «همه می‌دانند» در ایران اکران نشده است. اگر «همه می‌دانند» در ایران نمایش داده می‌شد، اکنون بعد از دو سال، احتمالاً بار دیگر نام اصغر فرهادی را در فهرست نامزدها و برندگان جشن خانه سینما می‌دیدیم.
5- 3 نامزدی برای نوید محمدزاده
می‌توان از نوید محمدزاده به عنوان ستاره بیست‌ویکمین جشن خانه سینما نام برد. این بازیگر با دو فیلم «سرخ‌پوست» و «مغزها...»، در میان نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول مرد حضور دارد و با دو نامزدی در این بخش، شانس زیادی برای دریافت جایزه دارد. او برای بازی در «متری شیش‌ونیم» هم نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده و امسال در جشن خانه جمعا سه نامزدی بازیگری دارد. از دیگر هنرمندانی که در شاخه‌های فنی بیش از یک نامزدی دارند، می‌توان به جواد مطوری با سه نامزدی در شاخه بهترین جلوه‌های بصری، حمید خضوعی‌ابیانه با دو نامزدی در بخش بهترین فیلم برداری، سعید ملکان و ایمان امیدواری هرکدام با دو نامزدی در بخش بهترین چهره‌پردازی و محسن روزبهانی نیز با دو نامزدی در شاخه بهترین جلوه‌های ویژه میدانی اشاره کرد.
مائده کاشیان

http://www.SecretNews.ir/fa/News/139074/جای‌-خالی‌-فرهادی-و-حضور‌-جالب‌-حناچی-در-جشن-خانه-سینما
بستن   چاپ