اخبار محرمانه
فائزه هاشمی: احمدی‌نژاد توانست؛ روحانی نمی‌تواند؟
چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 18:52:18
اخبار محرمانه - شرق / فائزه هاشمی گفت: وقتی احمدی‌نژاد توانست وزیر زن در کابینه خود داشته باشد، چرا آقای روحانی نتواند این مطالبه را تأمین کند؟ در مدت کوتاهی که خانم دستجردی به‌عنوان وزیر در کابینه احمدی‌نژاد حضور داشت، از خود نامی ماندگار باقی گذاشت و ما از ایشان بابت این مدت تشکر می‌کنیم.
در آستانه انتخاب وزیر آموزش‌و‌پرورش و همچنین تبدیل‌شدن سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه، دوباره یکی از مطالبات مهم زنان مرکز توجه قرار گرفته است. وزارت زنان که از وعده‌های حسن روحانی بود، دوباره نقل محافل زنان فعال در حوزه سیاست شده است. روز گذشته نیز به همین بهانه، در دفتر نشر معارف انقلاب، جلسه‌ای به میزبانی فائزه هاشمی‌رفسنجانی و با حضور فاطمه راکعی، آذر منصوری، طیبه سیاوشی‌شاه‌عنایتی، سیده‌فاطمه ذوالقدر و خانم طهماسبی، مؤسس و رئیس کمیسیون زنان حزب جمهوریت برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، فائزه هاشمی با اشاره به اینکه داشتن وزیر زن یکی از مطالبات مهم زنان ایرانی به شمار می‌رود، تصریح کرد: حالا که وزارت آموزش‌وپرورش با سرپرست انتخاب می‌شود و وزارت میراث فرهنگی نیز به‌زودی تشکیل می‌شود، می‌توان دوباره روی مطالبه وزیر زن صحبت کرد. تا جایی که ما اطلاع داریم، قرار نبوده است آقای حسینی به‌عنوان وزیر آموزش‌و‌پرورش معرفی شوند و ما فکر کردیم در این شرایط می‌توانیم دوباره مطالبه خود را مطرح کنیم.
او با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های مهم سرزمینی، حضور زنان در پست‌های مدیریتی است، گفت: وقتی احمدی‌نژاد توانست وزیر زن در کابینه خود داشته باشد، چرا آقای روحانی نتواند این مطالبه را تأمین کند؟ در مدت کوتاهی که خانم دستجردی به‌عنوان وزیر در کابینه احمدی‌نژاد حضور داشت، از خود نامی ماندگار باقی گذاشت و ما از ایشان بابت این مدت تشکر می‌کنیم. باید به این موضوع باور داشت و برای این مطالبه جنگید. حتی به خاطر داریم وقتی با رئیس دولت اصلاحات درباره داشتن وزیر زن صحبت می‌شد، ایشان اظهار می‌کردند نمی‌شود در میان این همه مشکل درباره وزیر زن هم جنگید. حال سؤال من این است که چرا درباره همه چیز می‌شود جنگید، اما نمی‌شود درباره مطالبه نیمی از زنان کشور جنگید؟
در پایان این نشست فائزه هاشمی با تأکید بر اینکه اولویت اصلی ما وزیر زن است، اظهار کرد: نظر ما برای انتخاب وزیر زن، خانم فاطمه سعیدی است و معتقدیم در کنار وی، کاندیدا‌های دیگری هم می‌توانند مطرح شوند، چراکه همان‌طور که کاندیدای مرد برای وزارتخانه‌ها معمولا یک نفر نیست، دلیلی ندارد کاندیدای زن هم صرفا یک نفر باشد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/144971/فائزه-هاشمی--احمدی‌نژاد-توانست؛-روحانی-نمی‌تواند؟
بستن   چاپ