اخبار محرمانه
سرمقاله اعتماد/ فتح‌بابی برای «وحدت»
يکشنبه 20 مرداد 1398 - 11:58:09
آخرین خبر تحلیل
اخبار محرمانه -
سرمقاله اعتماد/ فتح‌بابی برای «وحدت»
٣٥
٠


اعتماد / « فتح‌بابی برای «وحدت» » عنوان سرمقاله روزنامه اعتماد نوشته سید‌رضا اکرمی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
رهبر معظم انقلاب، صبح دیروز در پیامی به زائران بیت‌الله الحرام، برائت از مستکبران و در رأس آن امریکا را به ‌معنی برائت از مظلوم‌کشی و جنگ‌افروزی، محکوم کردن کانون‌های تروریسم از قبیل داعش و بلک‌واتر امریکایی دانستند و تاکید کردند که معامله قرن با همت و ایمان جبهه مقاومت محکوم به شکست است.
شاید این سوال پیش بیاید که فلسفه انتشار هر ساله چنین پیامی که از زمان امام خمینی (ره)، معمار کبیر انقلاب مرسوم بوده‌، چه اهمیتی دارد و می‌تواند منجر به چه اتفاقاتی شود؟ باید توجه داشته‌باشیم که دنیا تنها دنیای سلاح و قدرت و موشک و ماشین نیست. هنر، سخن و کلام و گوش سپردن نیز بخشی از این دنیا است که می‌تواند ما را رشد دهد و به معراج و کمال برساند. جهانیان برای سخن و کلام به خصوص اگر مبتنی بر صلح باشد ارزش قائل هستند و به آن توجه نشان می‌دهند. بنابراین نباید پنداشت که تنها با ثروت و سلاح می‌توان افراد و کشورها را به انجام کاری واداشت بلکه می‌توان با تکیه بر معجزه کلام نیز پیامی به گوش مردم جهان رساند. پیام برائت در موسم حج از زمان رهبر انقلاب اسلامی و موسس جمهوری اسلامی مرسوم شد و در زمان رهبری نظام ادامه یافت تا فتح بابی شود برای اعلام اینکه مراسم حج تنها برای محرم شدن، طواف کردن، قربانی دادن و رمی جمرات و... نیست ؛ بلکه همه آنان که در این مراسم شرکت می‌جویند، حامل پیام بیزاری از کفر، شرک، ظلم، اجحاف، تبعیض و.... هستند و می‌خواهند این پیام به گوش همه مسلمانان و جهانیان برسد. در واقع پیام‌های امام خمینی و رهبری نوعی دعوت است، نوعی چراغ سبز به همه مسلمانان جهان که سرمایه ارزشمندی چون «وحدت» دارند که در حج مصداق عینی آن تحقق می‌یابد. دعوت به هم‌زیستی و هم‌نشینی برای شکست جبهه‌ای که مقابل مسلمان ایستاده است. همچنین حج الگویی برای زیست مسالمت‌آمیز بین‌المللی با دستاوردهای زیاد است که کافی است همت کنیم و در این عصر ارتباطات و اطلاعات این پیام هر‌ساله را به گوش نظام بین‌الملل برسانیم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/145296/سرمقاله-اعتماد--فتح‌بابی-برای-«وحدت»
بستن   چاپ