اخبار محرمانه
معامله قرن، یک جنایت انسانی
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 16:28:48
آخرین خبر تحلیل
اخبار محرمانه -
معامله قرن، یک جنایت انسانی
k ١.٤
٠


khamenei.ir / حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام به کنگره عظیم حج 1398، مسئله فلسطین را در رأس همه مسائل سیاسی مسلمانان دانستند و با هشدار نسبت به ترفند معامله قرن افزودند: «معامله‌ قرن که به‌وسیله آمریکای ظالم و همراهان خائن آن زمینه‌سازی می‌شود، جنایتی در حق جامعه‌ بشری است. همگان را به حضور فعال برای شکست این مکر دشمن فرا می‌خوانیم و به حول و قوه‌ الهی آن را و همه ترفندهای دیگر جبهه‌ استکبار را در برابر همت و ایمان جبهه‌ مقاومت محکوم به شکست می‌دانیم.»
از این رو، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در گفتگو با آقای مسعود اسداللهی، کارشناس و تحلیلگر مسائل بین‌المللی و منطقه به تحلیل و بررسی این محور از پیام حج رهبر انقلاب پرداخته است.
* دلیل فراخوان همگانی رهبر انقلاب اسلامی در پیام حج 1398 علیه معامله‌ی قرن چیست و در حال حاضر موضوع معامله‌ی قرن در چه وضعیتی قرار دارد؟ رهبر انقلاب چرا این مساله را جنایتی علیه بشریت و نه فقط ملت فلسطین می‌دانند؟
در سال‌های اخیر که جهان عرب در یک آشوب بی‌سابقه به سر برده است، یکی از قربانیان این آشوب، ماجرای فلسطین و قدس بوده است. رهبر انقلاب در آخرین کنفرانس انتفاضه که در سال 1390 در تهران برگزار شد، صریحاً اشاره کردند که معیار اصالت انقلاب‌های کشورهای عربی در آن زمان، موضع این انقلاب‌ها و رهبران آن درباره‌ی مسأله‌ی فلسطین است. یعنی اگر این انقلاب‌ها حامی فلسطین و آزادی قدس باشند، انقلاب‌های اصیلی هستند، اما اگر به هر توجیهی از موضوع حمایت از ملت فلسطین فاصله بگیرند، دروغین خواهند بود.
در تحولاتی که در جهان عرب و از جمله در مصر و لیبی و تونس اتفاق افتاد، متأسفانه دیدیم که آن انقلاب‌ها به علت دخالت‌های سعودی و امارات و پول‌هایی که خرج کردند، از مسیر خودش منحرف شد و عملاً حتی وقتی اخوانی‌ها در مصر به قدرت رسیدند، راه همکاری و حتی دوستی با رژیم صهیونیستی را در پیش گرفتند.
اما در جاهای دیگری مثل انقلاب ملت‌های بحرین و یمن به‌رغم این که این دو انقلاب مورد ظلم شدید عربستان و امارات قرار گرفتند و از هیچ حمایت جهانی‌ای برخوردار نبودند، در تمام این سال‌ها انقلاب خودشان را ادامه دادند تا به آزادی و استقلال دست یابند. علاوه بر این، یک لحظه هم از موضوع فلسطین دست برنداشتند. در اجتماعات انقلاب‌های بحرین و یمن می‌بینیم که شعار آزادی قدس و مبارزه با صهیونیست‌ها همواره جزء شعارهای اصلی است و این نشان می‌دهد که این دو انقلاب، انقلاب‌های اصیلی هستند.
در چنین شرایطی که جهان عرب متأسفانه فلسطین را در مقابل هجمه‌ی صهیونیست‌ها تنها گذاشته، اسرائیلی‌ها فکر می‌کنند که بهترین فرصت برای پایان دادن به مسأله‌ی فلسطین و دفن این آرمان برایشان فراهم شده است. حالا صهیونیست‌ها با روی کار آمدن ترامپ تلاش می‌کنند تحت عنوان معامله‌ی قرن به فلسطینی‌ها القا کنند که مقاومت شما دیگر فایده‌ای ندارد و هیچ کس در دنیا و در جهان عرب از شما دفاع نمی‌کند.
پیغام معامله‌ی قرن این است که ای فلسطینی‌ها به جای این که به دنبال آزادی، استقلال و برپایی کشور فلسطین باشید، بیایید به ‌خاطر پول و رفاه دست از این آرمان بردارید. به‌عبارت دیگر می‌گویند ما برای شما رفاه اقتصادی ایجاد می‌کنیم و در مقابلش شما هم آرمان قدس را بفروشید و به دنبال زندگی روزمره‌ی خودتان بروید. این معامله می‌خواهد از طرفی قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به دنیای اسلام تحمیل کند و از طرف دیگر، جولان را رسماً به‌ عنوان بخشی از سرزمین صهیونیست‌ها به دنیا معرفی کند.
رهبر انقلاب چون خطر این پروژه را کاملاً درک می‌کنند، حج را یک فرصت بسیار استثنائی می‌دانند تا همه‌ی حجاجی که از اقصی‌نقاط جهان به حج آمده‌اند، با جنبه‌های بسیار خطرناک معامله‌ی قرن آشنا شوند. اکنون یک سانسور خبری شدید از طرف رسانه‌های جهان غرب و جهان عرب بر این موضوع اعمال می‌شود و ما می‌بینیم که الآن کشور بسیار کوچکی مثل بحرین آتش‌بیار این معرکه شده و فکر می‌کند با این خوش‌خدمتی به صهیونیست‌ها می‌تواند بقای رژیمش را تضمین کند. در چنین شرایطی باید این آگاه‌سازی از طریق موسم حج انجام شود تا آن سانسور خبری و رسانه‌ای خنثی گردد، چرا که ملت‌ها اگر به صحنه بیایند، هیچ توطئه‌ای موفق نخواهد بود.
درباره‌ی معامله‌ی قرن نکته‌ی مهمی که رهبر انقلاب بر آن تأکید کردند، این است که این معامله‌ی شیطانی فقط ضد ملت فلسطین نیست، حتی یک توطئه‌ی ضد عربی یا ضد اسلامی هم نیست، بلکه فراتر از آن، یک جنایت در حق انسانیت است. یک ملت مظلوم را در سرزمینی که متعلق به همه‌ی ادیان آسمانی و محل بعثت پیامبران بزرگی مانند حضرت موسی علیه‌السلام و حضرت عیسی علیه‌‌‌‌السلام و بسیاری از پیامبران دیگر هم بوده، این را می‌خواهند یک رنگ و لعاب کاملاً صهیونیستی به آن بدهند و حق دیگر انسان‌ها را در این سرزمین ضایع کنند. پس این یک وظیفه‌ی انسانی بر دوش همه‌ی آزادگان دنیا است که در مقابل این توطئه بایستند.
بنابراین، هر چند که این پیام در حج دارد مطرح می‌شود، اما در واقع مخاطبانش آزادگانی هستند که در خارج از جهان اسلام زندگی می‌کنند و این پیام آن‌ها را هم مورد خطاب قرار می‌دهد که در مقابل این توطئه بایستند.
* رهبر انقلاب در پیام‌شان به شرکت بلک‌واتر اشاره کردند. درباره سابقه این شرکت خصوصی تروریستی آمریکایی و همردیف قرار گرفتن نام آن با داعش توسط رهبر انقلاب در پیام حج تحلیلتان چیست؟
نکته‌ی قابل توجه و نو در این پیام رهبر انقلاب این است که ایشان نام بلک‌واتر را در کنار داعش قرار دادند و هر دو را تشکیلات تروریستی معرفی کردند. بلک‌واتر تشکیلاتی است که ادعا می‌کند خصوصی است و در زمینه‌ی تأمین امنیت و مبارزه با تروریست‌ها فعال است، اما خود این سازمان یک تشکیلات تروریستی تمام‌عیار است. این سازمان مزدورانی را که حاضرند به خاطر پول انسان‌ها را بکشند و ملت‌ها را سرکوب کنند، در خود جمع کرده است.
تجربه‌ی جنگ‌های چند دهه‌ی اخیر آمریکایی‌ها مانند ویتنام و افغانستان و عراق نشان می‌دهد که سربازان و افسران آمریکایی از میزان جنایت‌هایی که مجبور می‌شدند انجام بدهند، دچار مشکلات روحی و روانی بزرگی می‌شدند و به همین خاطر آمار خودکشی در بین آن‌ها بسیار بالا می‌رفت و تبدیل به یک امر نگران‌کننده در ارتش آمریکا شده بود. در حالی که چنین پدیده‌ای در شرکت‌هایی مانند بلک‌واتر وجود ندارد. یعنی بدترین آدم‌کش‌های دنیا را به عنوان مزدور استخدام می‌‌کند و یک مشروعیت قانونی به آن‌ها برای آدم‌کشی می‌دهد.
نمونه‌ی این آدم‌کشی‌ها را در عراق شاهد بودیم که مأموران بلک‌واتر حتی برای تفریح، مردم عادی عراق را در کوچه و خیابان به رگبار می‌بستند و از این آدم‌کشی لذت هم می‌بردند. این نشان می‌دهد که این مؤسسات چقدر می‌توانند خطرناک باشند، چون در ارتش آمریکا بالأخره عده‌ای به خاطر وجدانشان در اجرای دستورهای مقامات سیاسی آمریکا دچار تردید می‌شدند، اما در مؤسساتی مانند بلک‌واتر هیچ نوع وجدانی وجود ندارد و این‌ها صرفاً به خاطر پول و تفریح آدم می‌کشند.
بنابراین ذکر بلک‌واتر در پیام رهبری یک هشدار آگاهانه است که در این وانفسای آشوب جهانی تا ما جهت را گم نکنیم که صرفاً گروهی مثل داعش را وحشی و جنایت‌کار تلقی کنیم، بلکه در همان جهان غرب نیز گروه‌هایی مانند داعش از حمایت قانونی بهره‌مند هستند و بابت این کارهایشان پول‌های کلانی هم می‌گیرند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/145352/معامله-قرن،-یک-جنایت-انسانی
بستن   چاپ