اخبار محرمانه
گفتاری از آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی
قربانی کردن برای پیوند روح و قلب به ذات باری‌تعالی
چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 19:24:01
اخبار محرمانه - حج درس استقامت در برابر شیاطین، نفسانیت، دشمنان و استکبار است؛ فریضه حج برای بالندگی و اقتدار دنیای اسلام و اتحاد آنها مقابل دشمنانی که نمی‌خواهند دنیای اسلام سرزنده باشد، حیاتی است.
پایگاه بصیرت / گروه فرهنگی / آیت‌الله امامی‌کاشانی
فریضه عظیم « حج » تمرین نزدیکی به خداوند و عهد با پروردگار است تا انسان حیات معنوی خود را تضمین کند و ضمن انجام مناسک آن، از شیطان برائت جوید .
خداوند در آیه 27 سوره حج می‌فرماید : « وَ أَذنْ فِی النَّاسِ بِالْحَجِّ یَأتُوکَ رِجالاً وَ عَلی‏ کُلِّ ضامِرٍ یَأتینَ مِنْ کُلِّ فَجٍّ عَمیق»؛ و مردم را دعوت عمومی به حج کن تا پیاده و سواره بر مرکب‌های لاغر از هر راه دوری به سوی تو بیایند . به این ترتیب، افرادی از امت اسلامی به سمت کعبه حرکت می‌کنند که باید افزون بر توجه به مناسک معنوی حج، به امور جهان اسلام و مسلمانان نیز توجه کرده و حفظ جان، مال، آبرو و امنیت کل امت اسلامی، به ویژه مظلومان فلسطین، سوریه، یمن، بحرین و ... را مطالبه کنند .
فرصتی برای انسجام
صهیونیست‌های جنایت‌کار با اجیر کردن تروریست‌های تکفیری، امنیت جهان اسلام را دچار مخاطره کرده و همگان به ویژه نخبگان باید در مقابل این رژیم کودک‌کش بایستند . خداوند در قرآن می‌فرماید، نخبگان و حجاج در مکه جمع شوند و درباره وضع مسلمانان تصمیم‌گیری کنند، اما با کمال تأسف ما در حج شاهد این مسئله نیستیم . همه ما در سراسر دنیا به امامت و ولایت نیاز داریم، آن هم امامی که بتواند دنیا را متحول کند؛ این تحول به دست امام عصر ( عج ) رخ می‌دهد . البته جمهوری اسلامی ایران بحمدالله از نعمت ولایت برخوردار است که نیابت امام زمان ( عج ) را عهده‌دار است . اتحاد و انسجام، رسیدگی به وضع مسلمانان و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم وظیفه همه مسلمانان جهان است . ما امنیت امروز ایران را مرهون خون شهدا می‌دانیم و بر ادامه راه امام ( ره ) و شهدا تأکید داریم . این قلب‌های مشتاق از سراسر دنیا با اختلافات مذهبی، فرهنگی، رنگ، نژاد و غیره به دعوت حق لبیک می‌گویند تا جان خود را شست‌و‌شو دهند و چه جایی بهتر از خانه خدا که انسان با خداوند عهد ببندد و در بازگشت به دیار خود، از دستاوردهای معنوی حج برای زندگی بهتر خود و خانواده‌اش استفاده کند .
مظهر عزت و برادری
حج درس استقامت در برابر شیاطین، نفسانیت، دشمنان و استکبار است؛ فریضه حج برای بالندگی و اقتدار دنیای اسلام و اتحاد آنها مقابل دشمنانی که نمی‌خواهند دنیای اسلام سرزنده باشد، حیاتی است .
حج مظهر برادری و عزت امت اسلامی است؛ در کنگره عظیم حج امت واحده اسلامی متجلی می‌شود و ملت‌های دیگر خواهند دید اسلام رحمانی چه ظرفیت‌هایی دارد و تبلیغات دنیای استکبار و صهیونیسم جهانی برای تحریف واقعیات دنیای اسلام خنثی خواهد شد و ملت‌ها با این حضور میلیونی زائران در کنار خانه خدا، اسلام رحمت و محبت و صلح را مشاهده می‌کنند . افرادی از سراسر جهان حرکت می‌کنند و در نطقه‌ای گرد هم می‌آیند و علاوه بر توجه به خدا، به امور کل جهان اسلام رسیدگی می‌کنند .
مسلمانان ید واحده می‌شوند تا اجازه ندهند دشمنان اسلام، به اهداف شیطانی خود دست پیدا کنند . در زمانی که دنیای اسلام بیش از همیشه به این اتحاد و همبستگی نیازمند است، حضور در حج جلوه‌ای از این اتحاد مقدس است تا در سایه چنین اتحادی عظمت دنیای اسلام افزایش پیدا کند .
موسم دشمن‌شناسی
خداوند به حج دعوت کرده است تا مسلمانان از این دعوت منافع فراوان کسب کنند که یکی از این منافع، دشمن‌شناسی و مقابله با توطئه‌های دشمنان است . فلسفه حج این است که باید به امت و جهان اسلام توجه کنیم و از دولت‌های اسلامی بخواهیم به جوامع اسلامی توجه داشته باشند . این همه تفرقه و خونریزی و مشکلات اقتصادی که دشمنان، صهیونیست‌ها و عوامل آنها در جهان اسلام به وجود آورده‌اند، سبب شده است وضع جهان اسلام در بعضی کشورها تأسف‌بار باشد .
استکبار جهانی وحدت مسلمین را نشانه گرفته و میان آنها با مشکلاتی، همچون مشکل اقتصادی تفرقه ایجاد کرده و امنیت آنها را بر هم زده است؛ این وضع کنونی جهان اسلام است؛ به همین دلیل در مراسم حج باید از اقدامات صهیونیست‌ها و عواملی که از آنها پشتیبانی می‌کنند، سخن گفته شود و این وظیفه‌ همه ملت‌هاست تا حق امنیت جانی و آبرو را از دولت‌ها بخواهند؛ هرچند با کمال تأسف ما در حج شاهد این مسئله نیستیم .
ذبح هوای نفس
دلیل قربانی کردن در روز عید قربان رسیدن دل، روح و قلب به خداوند است . خداوند در آیه 37 سوره حج می‌فرماید : « لَنْ یَنالَ اللهَ لُحُومُها وَ لا دِماؤُها وَ لکِنْ یَنالُهُ التَّقْوی‏ مِنْکُمْ کَذلِکَ سَخَّرَها لَکُمْ لِتُکَبِّرُوا اللهَ عَلی‏ ما هَداکُمْ وَ بَشِّرِ الْمُحْسِنینَ » نه گوشت‌ها و نه خون‌های آنها، هرگز به خدا نمی‌رسد . آنچه به او می‌رسد، تقوا و پرهیزگاری شماست . این‌گونه خداوند آنها را مسخّر شما ساخته، تا او را به خاطر آنکه شما را هدایت کرده است بزرگ بشمرید و بشارت ده نیکوکاران را .
در زمان جاهلیت اعراب وقتی گوسفند را قربانی می‌کردند، خون آن را به دیوار کعبه می‌مالیدند و فکر می‌کردند خداوند از این قربانی بهره می‌برد؛ در حالی‌که ندا آمد از این قربانی به خدا بهره‌ای نمی‌رسد؛ بلکه این تقوای انسان است که به خداوند می‌رسد . اساس قربانی کردن توجه به خداوند است . خدا این حیوانات را تسخیر انسان قرار داد تا انسان به عظمت برسد و بداند خدا بزرگ است و بالاتر از خدا هیچ چیزی وجود ندارد و همه چیز از آن خداوند است .
قربانی کردن منحصر به حج نیست و هر کسی در هر جای عالم می‌تواند در روز عید قربان، قربانی کند . از عید قربان باید پند بگیریم که تمام کارها در یَد قدرت خداوند است و وقتی قربانی کردن تا این اندازه ثواب دارد، ما باید با ذبح هواهای نفسانی، از اسارت شیطان بیرون آمده و تقوا، نیکوکاری، احسان، خدمت به مردم، رفع گرفتاری مسلمین و ... را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم .

http://www.SecretNews.ir/fa/News/145944/قربانی-کردن-برای-پیوند-روح-و-قلب-به-ذات-باری‌تعالی
بستن   چاپ