اخبار محرمانه
بازي تمام شده «ائتلاف 1+2»
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1392 - 11:31:46 PM
خبرگزاري آريا
پس از آنکه به صورتي زودهنگام ائتلاف 1+2 شکل گرفت، بعضي از تحليلگران از احتمال شکست عنقريب آن هم خبر دادند.
ائتلاف حداد، ولايتي و قاليباف که توسط دو جمعيت هم¬فکر، ايثارگران و رهپويان حمايت مي¬شود، به¬واقع آن هنگام شکست خورد که اين دو جمعيت با چرخشي جدي از «زاکاني» دبيرکل رهپويان حمايت کردند. مشکل وابستگي به قدرت که استقلال رأي اين دو جمعيت را از آنها مي¬ستاند و چرخش¬هاي عجيب و غيراصولي آنها را نشان مي¬داد، همواره مورد نقد تحليل¬گران قرارداشت.
امّا ائتلاف حداد عادل، ولايتي، قاليباف در کنار ضلع چهارم خود، سيد مهدي خاموشي با استفاده از امکانات عظيم سازمان مرتبط براي خود چنان جايگاهي از رأي قايل بود که عملاً به تحقير ساير اصولگرايان پرداخته و آنها را در سطحي نمي¬دانست که در کنار آنها قرار گيرند.
در طي زمان، چراغ اقبال به حداد کم¬سوشد و ولايتي و قاليباف هم راه ناسازگاري با يکديگر درپيش گرفتند.
ورود لنکراني و جبهه پايداري بر ضعف آنها افزود و شايعات حضور جليلي آنها را نگران ساخت، ولي در نهايت کانديداتوري هاشمي خواب خوش آنها را برهم زد، ولايتي که هميشه قرباني حضور هاشمي شده بود، اين بار با بيان چند سخن تند عليه هاشمي در دانشگاه امام صادق کوشيد، استقلال رأي خود را نشان دهد، امّا چه دير و چه غيرقابل باور.
حداد عادل هم البته بصورت اخلاقي گاه به تعريف جليلي و گاه از سراجبار شايد، به تعريف قاليباف مي-پرداخت. امّا قاليباف اکنون تير خلاص را به ائتلاف زده است؛او معتقد است ائتلاف متعلق به دوران پيش از کانديداتوري هاشمي بوده است، و اکنون زمان اتحاد البته پشت سر اوست.اکنون محمد باقر قاليباف مي گويد : با اتفاقات و وقايعي که در روز آخر ثبت‌نام افتاد، آرايش انتخاباتي دگرگون شده و بايد گفت که موضوع ائتلاف،‌ صورت مساله‌اي پاک شده است. قاليباف با بيان اينکه "مردم يقين کنند که من رييس‌جمهوري بلاتکليف نيستم"، تاکيد کرد: الان زمان فرصت سوزي نيست. مرد کار کسي است که بتواند بزرگترين چالشهاي کنوني کشور اعم از اشتغال،‌ تورم و وضعيت بحراني بهداشت و درمان را حل کند. به حاميان و همراهانم قول مي‌دهم که از همراهي و پشتيباني من هرگز پشيمان نخواهند شد.
هر چه هست حالا مي توان گفت : نتيجه هرچه باشد، ائتلاف 1+2 به پايان راه خود رسيده است و همانگونه که پيش¬بيني مي¬شد، سرنوشت آن چون کشتي تايتانيک شد، زيبا و پرشکوه امّا غرق شده بر اثر ظهور ناگهاني مانعي چون هاشمي.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/147/بازي-تمام-شده-«ائتلاف-1-2»
بستن   چاپ