اخبار محرمانه
واکنش واعظی به آزادی نفتکش گریس1
جمعه 25 مرداد 1398 - 19:24:39
اخبار محرمانه - ایرنا / رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: آزادی نفتکش گریس ١ با حمایت دولت و پشتیبانی همه ارکان نظام از حقوقدانان و دیپلمات های کشور آزاد و یک پیروزی دیپلماتیک برای کل نظام است.
«محمود واعظی» صبح امروز در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر در باره ماجرای نفتکش گریس١ گفت؛ توقیف نفتکش گریس ١ یک رهگیری دریایی بود که با دستور آمریکا انجام شد و با عکس العمل کل کشور و نظام مواجه شد.
معاون رییس جمهوری گفت: هم دولت و هم وزارت خارجه و هم کلیت نظام پس از توقیف نفتکش گریس ١ توسط دولت محلی جبل الطارق؛ با همدلی و حمایت یکپارچه از دیپلمات‌ها و حقوقدانان ما حمایت کردند و این نفتکش آزاد شد و یک پیروزی دیگر برای کشور رقم خورد.
واعظی با ابراز خرسندی از آزادی نفتکش گریس ١ اظهار کرد: کاری که حقوقدانان ما انجام دادند ثابت کرد. تحریم هایی که اتحادیه اروپا بر علیه ایران گذاشته بر ضد خود آنها خواهد بود نه برای ایرانی که می خواهد در آبهای آزاد کشتیرانی داشته باشد.
وی تاکید کرد: آزادی گریس ١ نتیجه عکس العمل منسجم کل کشور همدلی، حمایت و پشتیبانی از مقاومت دیپلمات های ما بود.
هدف دولت احساس آرامش و زندگی مردم در روستاها است
واعظی درباره حمایت ها و برنامه های دولت از اشتغال روستاییان و عشایر ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران نمایشگاه و معاونت روستایی ریاست جمهوری نیز گفت: دولت تدبیر و امید همواره عنایت ویژه ای به روستاییان کشور داشته‌ و دارد.
وی افزود: توجه ویژه به روستاهای کشور فواید بسیار زیادی نصیب کشور می‌کند یکی اینکه جلوی مهاجرت روستاییان به شهر را می‌گیرد. دوم اینکه روستاییان، کشاورزان و تولیدگران صنایع دستی وقتی به شهرهای بزرگ مهاجرت می کنند چون فضای شهر متفاوت است، عملاً دیگر نمی‌توانند خدماتی که می توانند به مردم ارایه کنند را انجام دهند.
رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی در دولت تدبیر و امید هم یادآورشد: برای برداشت یک و نیم میلیارد دلار صندوق توسعه ملی از رهبر معظم انقلاب اجازه گرفتیم و مجلس هم تایید کرد تاکنون نیمی از این مبلغ ریال تبدیل شده و توسط چهار بانک عامل و حمایت بخش های مختلف دولت این تسهیلات را برای توسعه اشتغال به روستاییان پرداخت کردیم. که بر اساس گزارش ها منجر به ایجاد حدود ١5٠ هزار شغل روستایی در دو سال گذشته شده است.
واعظی با بیان اینکه سیاست دولت بر این است که امکاناتی که در شهرها وجود دارد را به روستاها نیز منتقل کند. ادامه داد: حدود ٩٠ درصد روستاهای بالای 20خانوار همه تلفن ثابت دارد و هم خدمات تلفن همراه و اینترنت برخوردارند
واعظی افزود: حدود ٩٠ درصد روستاهای کشور به برق متصل هستند و هر هفته به این تعداد اضافه می شود گازرسانی به روستاها به یک نهضت تبدیل شده است و افزایش می یابد.
رییس دفتر رییس جمهوری افزود: دولت آبرسانی (آب شرب) به روستاها و جاده سازی را با جدیت پی گیری می کند که این اقدامات و طرح ها به سرعت در حال تکمیل است.
واعظی گفت: هدف دولت تدبیر و امید این است که مردم در روستا احساس آرامش و زندگی بکنند و بدانند در آنجا می توانند کار کنند.
وی ادامه داد: گسترش بوم گردی و توسعه صنایع دستی و فروش محصولات کشاورزی از طریق اپلیکیشن ها در روستاها از مهمترین نتایج و دستاوردهای طرح های اشتغالزایی در روستاها است.
رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد که بسیاری از اپلیکیشن ها و برنامه های مربوطه به صنایع روستایی را خود جوانان روستایی طراحی کرده اند که به راحتی می توانند محصولات تولید خود را بفروشند.
واعظی گفت: امروز در بازدیدی که از غرفه های این نمایشگاه داشتم، بسیاری از خانم‌ها و آقایان روستایی که خودشان محصول تولید می‌کردند گفتند که «ما محصولات صنایع دستی تولیدی را خودمان به مشتریان در سراسر ایران می فروشیم و حتی محصولات خود را به برخی از کشورهای همسایه و کشورهای دیگر دوردست نیز از همین طریق صادر می‌کنیم» این موضوع باعث خرسندی است.
واعظی همچنین به رونق صنعت بومگردی اشاره کرد و افزود: در این صنعت یک روستایی، خانه خود را برای یک فصل یا تمام طول سال آماده می کند گردشگران و مسافران به آنجا می روند از غذای محلی و محیط طبیعی آنجا استفاده می کنند و ضمن انکه با یک فرهنگ جدید می‌شوند، صنایع دستی در منطقه را خریداری می کنند این یک اتفاق خیلی خوبی است که در کشور در حال وقوع است که شخص آقای رئیس جمهوری و دولت از سیاست حمایت کرده و انرا به صورت جد دنبال می‌کنند.
رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری تمام وقت خود را برای حل مشکلات مردم در برخی از روستاها گذاشته است.
واعظی افزود: خوشبختانه امسال با توجه به بارندگی های خوبی که صورت گرفته، کشاورزی در روستاها رونق پیدا کرده است؛ قیمت محصولات کشاورزی افزایش پیدا کرده است و ما امیدواریم که این روند ادامه پیدا کند که ما بخشی از نیازمندیهای که روستایییان تولید می کنند در سراسر کشور استفاده کنیم.
رییس دفتر رییس جمهوری برگزاری چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستایی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: اینکه از سی و یک استان کشور همه در یک نمایشگاه جمع شده اند اتفاق بسیار خوب و بزرگی است این که از یک استان شهرهای مختلف محصولات و صنایع دستی خود در معرض نمایش گذاشته اند
واعظی گفت: آنچه که در این نمایشگاه، جلب توجه می کند انگیزه ای است که در همه روستاییان حاضر در نمایشگاه دیده می شود که علاقه مند هستند هم محصولات و هم روستا و شهر خود را معرفی کنند و هم فروش محصول خود به دیگر شهرهای کشور و هم صادرات آن به کشورهای دیگر را به صورت جدی پی گیری می کنند؛ این شوق و انگیزه قطعا باعث توسعه و آبادانی بیشتر روستاها خواهد شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/147505/واکنش-واعظی-به-آزادی-نفتکش-گریس1
بستن   چاپ