اخبار محرمانه
مجوز خروج نفتکش گریس 1 از جبل‌الطارق صادر شد
جمعه 25 مرداد 1398 - 19:24:51
اخبار محرمانه - فارس / وزیر ارشد جبل‌طارق اعلام کرد که نفتکش «گریس 1» حامل نفت ایران می‌تواند امروز (جمعه) این منطقه را ترک کند و گفته می‌شود که این نفتکش به سرعت به سوی آب‌های بین‌المللی حرکت کرد.
«فابیان پیکاردو» وزیر ارشد دولت محلی جبل‌طارق گفت: به محض اینکه گریس 1 آماده شود، می‌تواند امروز جبل‌طارق را ترک کند.
وی افزود: دیوان عالی جبل‌طارق بعد از آزادی گریس 1، هرگونه اقدام آمریکا با هدف ممانعت از خروج گریس 1 از این منطقه را بررسی می‌کند.
پیکاردو در ادامه گفت: ما انتظار داریم ایران به وعده‌هایی که درباره این نفتکش به ما داده، پایبند باشد.
وزیر ارشد دولت محلی جبل‌طارق خاطرنشان کرد: ما شک داریم که مقصد گریس 1، سوریه باشد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، دولت جبل الطارق اعلام کرد ماه میلادی جاری دیدارهای متعددی با نمایندگان دولت ایران درباره سرنوشت این نفتکش داشته و در نهایت ایران موافقت کرده که مقصد نهایی این نفتکش تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا نباشد.
طبق اعلام دولت جبل الطارق، چهار خدمه این کشتی شامل ناخدا، افسر اول و دو نفر دیگر آزاد شدند. با این حال جان ویلکینسون، وکیل ناخدای کشتی گفت قصد ندارد به کشتی بازگردد و می‌خواهد به هند برود. اکثر 28 خدمه گریس 1 در کشتی حضور دارند.
گفتنی است؛ نفتکش ایرانی گریس 1 که معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از تغییر نام آن به "آدریان دریا" خبر داده و مقصد بعدی این کشتی را مدیترانه اعلام کرده است، حدود 40 روز پیش به بهانه بی‌اساس «نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه» توسط شناورهای نیروی دریای انگلیس در تنگه جبل‌الطارق توقیف شد. دادگاه عالی جبل‌الطارق ابتدا در روز جمعه 14 تیر حکم توقیف این نفتکش حامل نفت ایران را به‌مدت 14 روز تمدید کرد و پس از پایان این دوره بار دیگر حکم به تمدید 30روزه توقیف نفتکش گریس‌‌ــ‌1 داد. دیروز پنجشنبه دادگاه عالی جبل‌الطارق با بی‌اعتنایی به فشارها و درخواست رسمی آمریکا برای تمدید توقیف نفتکش گریس 1 (آدریان دریا) حکم آزادی آن را صادر کرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/147513/مجوز-خروج-نفتکش-گریس-1-از-جبل‌الطارق-صادر-شد
بستن   چاپ