اخبار محرمانه
انتقاد تند دختر «سر وزیر» پیشین کشمیر تحت کنترل هند درباره وضعیت این منطقه
شنبه 26 مرداد 1398 - 14:31:35
اخبار محرمانه - فارس / دختر «سر وزیر» پیشین کشمیر تحت کنترل هند درباره وضعیت این منطقه به دنبال لغو خودمختاری ایالت جامو و کشمیر گفت: «کشمیری‌ها را مانند حیوان در قفس گذاشته‌اند».
در حالی که یک نماینده تیم حقوقی دولت هند از احتمال رفع «محدودیت‌ها اعمال شده» در کشمیر تا چند روز آینده خبر داده، «ایلتیجا جاوید» دختر «محبوبه مفتی» رئیس حزب دموکراتیک خلق جامو و کشمیر که در سال‌های 2016 تا 2018 سر وزیر این ایالت بود، نامه‌ای به وزیر کشور هند نوشته و در آن از وضعیت ناگوار کشمیری‌ها به شدت انتقاد کرده است.
بنا بر نوشته خبرگزاری «آناتولی»، دختر محبوبه مفتی سر وزیر پیشین ایالت جامو و کشمیر در نامه به «آمیت شاه» نوشته است: «کشمیری‌ها را مانند حیوانات در قفس قرار داده و آنها را از حقوق اولیه انسانی محروم کرده‌اند».
«ایلتیجا جاوید» دختر محبوبه مفتی رئیس حزب دموکراتیک خلق جامو و کشمیر اعلام کرد: «من هم در منزلم تحت بازداشت قرار گرفته‌ام. به ما درباره اینکه چه زمانی اجازه بیرون رفتن از خانه را داریم، چیزی گفته نشده است. این موضوعی عجیب است چرا که من عضو هیچ حزب سیاسی نیستم و همیشه یک شهروند مطیع قانون بوده‌ام».
اظهارات جاوید در حالی صورت گرفته که پیش از این خبر بازداشت خانگی چندین سیاستمدار کشمیری در آستانه لغو خودمختاری این منطقه توسط هند در رسانه‌ها منتشر شده بود.
وی در بخش دیگری از نامه به وزیر کشور هند تصریح کرد: «نیروهای امنیتی (هند) مصاحبه‌ها من با روزنامه‌ها و رسانه‌های مختلف را دلیل بازداشتم عنوان کرده‌اند. حتی مرا تهدید کرده‌اند که اگر باز هم (با رسانه‌ها درباره وضعیت کشمیر) صحبت کنم، با عواقب ناگواری مواجه خواهم شد».
دختر رئیس حزب دموکراتیک خلق جامو و کشمیر خطاب به وزیر کشور هند افزود: «در بزرگترین دموکراسی جهان، یک شهروند در برابر این سرکوب غیرقابل تصور (در کشمیر) حق اظهارنظر ندارد، این موضوعی تاسف بار است که با من به دلیل بیان این حقیقت تلخ، مثل یک جنایتکار جنگی رفتار می‌شود. من نگران جان خودم و کشمیری‌هایی هستم که درباره این اوضاع حرف زده‌اند».
آمیت شاه وزیر کشور هند در جلسه چهاردهم مرداد ماه در پارلمان این کشور، تصمیم دولت برای لغو خودمختاری ایالت جامو و کشمیر را اعلام کرده بود؛ تصمیمی که با واکنش تند پاکستان را به همراه داشت.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/147904/انتقاد-تند-دختر-«سر-وزیر»-پیشین-کشمیر-تحت-کنترل-هند-درباره-وضعیت-این-منطقه
بستن   چاپ