اخبار محرمانه
افشای دیدارهای محرمانه امارات و اسرائیل درباره ایران
شنبه 26 مرداد 1398 - 14:38:00
آخرین خبر تحلیل
اخبار محرمانه -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

k ١٥
٢
اسرائیل درباره ایران" onclick="javascript:window.open(this.href, "", "menubar=no,toolbar=no,resizable=yes,scrollbars=yes,height=600,width=600");return false;" target="_blank">اسرائیل درباره ایران&url=http://akharinkhabar.ir/analysis/5558994" onclick="javascript:window.open(this.href, "", "menubar=no,toolbar=no,resizable=yes,scrollbars=yes,height=600,width=600");return false;" target="_blank">

آخرین خبر / دیدارهای محرمانه میان امارات و اسرائیل تحت نظارت آمریکا انجام می شود. روزنامه وال استریت ژورنال از سازمان دهی نشست های محرمانه توسط آمریکایی ها که هدف آن هماهنگی برای مقابله با ایران، تبادل اطلاعات برای آنچه رویارویی با تهدیدات فزاینده ایران توصیف شده و همچنین تحکیم همکاری دیپلماتیک، نظامی و اطلاعاتی میان امارات و اسرائیل خبر داده است. وال استریت ژورنال در گزارشی که 24 مرداد 98 منتشر شده نوشته است: "همکاری ادامه دار میان اسرائیل و امارات نتیجه کنفرانسی بود که درباره امنیت خاورمیانه و به سرپرستی آمریکا در فوریه گذشته در ورشو برگزار شد. در این نشست رهبران اسرائیل، امارات و عربستان برای ایجاد کمپینی جهانی علیه ایران رایزنی و هماهنگی کرده اند".
به گزارش تی آرتی عربی وزیر خارجه اسرائیل به تازگی به امارات سفر کرد و با یک مسئول بلندپایه اماراتی دیدار کرد. وزارت خارجه اسرائیل این دیدار را برای "بررسی چگونگی مقابله با تهدیدات ایران در منطقه" توصیف کرد. اسرائیل کاتز وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پس از این سفر در توییتی نوشت: "امروز از سفر ابوظبی به اسرائیل بازگشتم...با نخست وزیر بنیامین نتانیاهو تحکیم عادی سازی روابط میان اسرائیل و منطقه را ادامه خواهم داد". وال استریت ژورنال نوشته است آنچه مسائل را پیچیده می کند این است که امارات کانال هایی برای روابط دیپلماتیک با ایران دارد.
پیش از این گزارش هایی از مشارکت احتمالی اسرائیل در ائتلاف بین المللی برای آنچه حمایت از کشتی ها در تنگه هرمز خوانده شده منتشر شده بود. ایران در مقابل بر حقش برای رویارویی با هر گونه تهدید و دفاع از خودش تاکید کرد. عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران در بیانیه ای اعلام کرد: "تهران بنیاد وجود این ائتلاف را افزایش تنش ها در منطقه می داند و هر گونه حضور رژیم صهیونیستی در آن حضور غیرقانونی در خاورمیانه و تهدیدی آشکار برای ثبات در منطقه محسوب می شود."
آیا هماهنگی اسرائیلی-اماراتی اقدام نظامی ایران را در پی خواهد داشت؟

http://www.SecretNews.ir/fa/News/147972/افشای-دیدارهای-محرمانه-امارات-و-اسرائیل-درباره-ایران
بستن   چاپ