اخبار محرمانه
خروج شهروندان ونزوئلایی از کشور شدت گرفت
يکشنبه 27 مرداد 1398 - 10:50:46
اخبار محرمانه - ایسنا / بر اساس آمارها مشخص شده که تعداد شهروندان ونزوئلایی که از این کشور می‌گریزند، تا سال آتی میلادی به راحتی به دو برابر یعنی هشت میلیون تن می‌رسد.
به گزارش روزنامه میامی هرالد، بر اساس گزارش اخیر سازمان ملل، تاکنون چهار میلیون تن از مردم ونزوئلا بابت اوضاع بد اقتصادی و سیاسی و از زمان روی کار آمدن نیکولاس مادورو به عنوان رئیس جمهوری در سال 2013 از این کشور گریخته و در خارج از این کشور در تبعید به سر می‌برند اما بر اساس پیش بینی خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا، این میزان ممکن است به هشت میلیون تن تا سال آتی میلادی برسد که 25 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد.
دو برابر شدن ونزوئلایی‌های در تبعید می‌تواند به مشکلات بزرگتر اقتصادی و شاید سیاسی برای بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین منجر شود؛ کلمبیا، اکوادور، پرو، برزیل و سایر کشورهای منطقه در حال حاضر هم با مشکلاتی مربوط به رسیدگی به افزایش تعداد ونزوئلایی‌هایی که به سیستم تحصیلی یا بهداشتی این کشورها می‌پیوندند، روبرو هستند.
بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول و آمارهای سازمان ملل،‌ اقتصاد ونزوئلا در شش سال گذشته 65 درصد افت داشته و تورم به 10 میلیون درصد در سال جاری میلادی رسیده و 21 میلیون ونزوئلایی هم هر شب سر گرسنه بر بالین می‌گذارند.
گوآیدو درباره حضور نیروهای کوبایی در ونزوئلا نیز گفته بود که بین 2000 تا 3000 کوبایی برای انجام عملیات اطلاعاتی، ضد اطلاعاتی، سرکوب و حتی شکنجه برای نیروهای مسلح مادورو در ونزوئلا هستند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/148329/خروج-شهروندان-ونزوئلایی-از-کشور-شدت-گرفت
بستن   چاپ